‘כולנו’ דוחים הפשרה, יעקב ליצמן מתעקש, ש”ס ודגל מחפשים פיתרון

במפלגה מסרבים למתווה שבו יאושר חוק הגיוס בקריאה טרומית לפני ההצבעה על תקציב המדינה - והדגישו: יהיה צורך בהסכמה בין כל הסיעות בקואליציה על החוק • ובצד החרדי: יעקב ליצמן מסרב לכל פשרה ודורש הצבעה על חוק הגיוס בשלוש קריאות, בש"ס וב'דגל' קיימת נכונות לפשרה
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 10:31

במפלגת כולנו דוחים את הצעת הפשרה למשבר חוק הגיוס –  זאת על אף שחברי הסיעות החרדיות הסכימו למתווה שבו יוותרו על דרישתם לאשר את החוק בשלוש קריאות, לפני אישור תקציב המדינה, ויסתפקו בקריאה טרומית בלבד.

לפי דיווח בכאן, בכולנו אומרים כי הם אינם מוכנים להצביע על שום חוק לפני אישור התקציב – גם אם מדובר בקריאה טרומית בלבד.

בנוסף, בסיעה דורשים שנוסח חוק הגיוס שיוגש יהיה מוסכם על כל מפלגות הקואליציה, כולל על ישראל ביתנו שמתנגדת למתווה הנוכחי.

חברת הכנסת מירב בן ארי מכולנו הסבירה בראיון לדב גיל-הר ברשת ב’: “לא משנה במה מדובר, קודם צריך להעביר את תקציב המדינה, כפי שסוכם בין כל סיעות הקואליציה. התקציב הוא קודם כול של אזרחי ישראל. גם אם הולכים בהמשך על חוק הגיוס דרושה הסכמת כללית. אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות. אבל אם לא נצביע על התקציב אין לנו סיבה להישאר בממשלה. אבל יש לי תחושה שהמשבר ייפתר”.

במסגרת הניסיון לסיים את משבר הגיוס, ממשיכים גורמים בקואליציה במגעים לפשרה עם ראשי הסיעות החרדיות.

אולם בעוד סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן מסרב לכל פשרה ודורש הצבעה על חוק הגיוס בשלוש קריאות, בש”ס וב’דגל’ קיימת נכונות לפשרה.

לפי שעה לא ברור האם בש”ס ובדגל התורה יסתפקו באישור חוק הגיוס בוועדת השרים לחקיקה או יתעקשו על אישור החוק בקריאה טרומית.

בתוך כך, סגן השר ליצמו צוטט ב’המודיע’: “אנו עומדים בדרישתנו להעביר את החוק בכל קריאותיו קודם להצבעה על התקציב ודבר לא השתנה”.

לעומת זאת ב ‘יתד נאמן’ מסקרים את המגעים לפיתרון המשבר – ומוצגת עמדה גמישה יותר:”הנציגות החרדית מבהירה כי כל פתרון חייב להיות כרוך בהבטחת המשך מעמדם של בני הישיבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות