נתניהו על משבר חוק הגיוס: “רוצה לפתור אותו. כרגע זה לא בהישג יד”

ראש הממשלה בתום פגישתו עם טראמפ בבית הלבן על המשבר בקואליציה: "היעד המועדף עלי וגם על השותפות האחרות בממשלה - זה פיתרון" • מתגבשת הצעה: פנייה לבג"ץ לאישור הארכה בחקיקת חוק הגיוס החדש
אריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ח / 06.03.2018 00:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני), בתידרוך שקיים עם כתבים בוושינגטון לאחר פגישתו עם נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בבית הלב, למשבר חוק הגיוס.

נתץניהו אמר: “לצערי אני נאלץ לטפל בזה. אני רוצה להגיע להסדר שיפתור את משבר חוק הגיוס ויאפשר לממשלה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019.  אני מקווה שנצליח לפתור את המשבר. כרגע זה לא בהישג יד”.

עם זאת הוא הביע תקווה שהמשבר ייפתר. “זה היעד המועדף עלי וגם על השותפות האחרות בממשלה. קיימתי שיחות מוושינגטון עם יו”ר הקואליציה ועם חלק מראשי המפלגות. ראש הסגל, יואב הורביץ עוסק בנושא כל הזמן”.

לדבריו, “יש גורמים שלא מאפשרים את פתרון המצב, אבל אני מקווה שאנחנו נצליח”.

לפי דיווח בחדשות 2, בשעות האחרונות גם יו”ר הקואליציה דודי אמסלם מדלג בין הצדדים בניסיון להוביל לפשרה.

מי שלפי שעה מסרב להתפשר הוא סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

לפי חדשות 2, הפשרה שנבחנת כעת בקואליציה: לבקש מבג”ץ לאשר דחייה משמעותית של חוק הגיוס כדי לאפשר לכנסת זמן ארוך יותר כדי לחוקק אותו מחדש, עם התיקונים הדרושים.

בקואליציה צפויים לפנות לבג”ץ כשהם נסמכים על הוועדה המקצועית שהקים משרד הביטחון, שנדרש להכין טיוטת תזכיר לחוק הגיוס החדש, מבלי שנכללה נציגות מהסיעות החרדיות.

מוקדם יותר היום דווח, כי  השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, שנמצאים בימים אלה בארצות הברית, לרגל ועידת השדולה היהודית אמריקנית-אייפא”ק, מנסים לסייע בפתרון משבר חוק הגיוס.

על פי הדיווח, בנט ושקד יצרו קשר עם המפלגות החרדיות, עם כולנו ועם ישראל ביתנו, במטרה להביא להצעת פשרה שתהיה מקובלת על כל הצדדים.

לפי דיווח בחדשות 2, הם שוחחו ביממה האחרונה עם השרים יעקב ליצמן, משה כחלון, אביגדור ליברמן אריה דרעי, וח”כ משה גפני בניסיון למצוא דרך לגשר על המשבר.

הצעת שרי הבית היהודי כוללת פשרה לפיה בש”ס ויהדות התורה יוותרו על חקיקת חוק יסוד, ויסתפקו בהעברת חוק הגיוס בקריאה טרומית – ולאחריו ייפתחו דיונים על הצעת החוק, בהשתתפות כל סיעות הקואליציה.

במקביל, יסירו החרדים את כל ההתנגדויות להעברת התקציב.

מקורבי בנט ושקד מעריכים, כי הצעת הפשרה שלהם תתקבל בסופו של דבר, בשל העובדה שהם אינם נתפסים כמי שפועלים עבור ראש הממשלה או הליכוד, אלא עבור טובתה של כל הקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות