שר האוצר: “אם יהיה חוק גיוס סביר שמקובל על היועמ”ש אנו נתמוך בו”

שר האוצר משה כחלון התייצב במליאת הכנסת במסגרת שעת שאלות • הוא נשאל על חקירות נתניהו, חוק הגיוס, מס על סיגריות וגיל הפרישה לנשים
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 21:27

שר האוצר משה כחלון התייצב היום (שני) במליאת הכנסת במסגרת ‘שעת שאלות’.

ח”כ עיסוואי פריג’ שאל את כחלון האם יש לו משהו ערכי לומר על חקירות נתניהו והאם המשבר הוא משבר אמיתי?

השר כחלון השיב: “לגבי החלק הערכי, זה לא סוד, זו לא דרכנו. כל החיים שלי תמכתי בשלטון החוק, על שמירת מנהל תקין. הקדנציה הזאת לקחתי על עצמי כראש מפלגה בהסכם הקואליציוני את זכות הווטו בפגיעה בשלטון החוק, בבית המשפט ובמשטרה וחשבתי שהווטו הזה אשתמש בו פעם או פעמים בקדנציה. השתמשתי בו כמעט כל שבוע כדי לחזק את מנגנון החוק, את הרגולטורים ואת שלטון החוק, בית המשפט העליון וכדומה. זו דרכי וכך אני פועל”.

על  המשבר, אמר שר האוצר: “אם התקציב לא יעבור, אני לא רואה איך אני יכול לקיים את ההסכם שלי עם הבוחרים. לכן גם הודעתי היום והודעתי גם לראש הממשלה, אם התקציב לא עובר עד סוף המושב – אני לא אוכל להמשיך לתפקד כשר אוצר. אני מקווה שזה ייפתר. אנחנו לא רוצים בחירות, אני חושב שזה לא נכון, אבל אני לא אוכל להמשיך לתפקד כשר אוצר”.

ח”כ מיכל בירן שאלה האם לטובת המהלך של העברת תקציב 2019 יצביע כחלון בעד חוק הגיוס – והוא השיב: “אני מתעקש שזה יהיה מנותק ולבודד את האירוע הזה. ב’, כשנכנסתי לממשלה הצבעתי בעד חוק הגיוס, רק בג”ץ פסל אותו. אם זה חוק גיוס סביר ונורמאלי שמקובל על היועץ המשפטי, אנחנו נתמוך בו”.

ח”כ יהודה גליק שאל כמה אנשים עוד צריכים למות עד שכחלון יחליט לעשות את מה שמתבקש והוא להשית מס על הטבק לגלגול.

שר האוצר השיב: “אני רואה קושי להעלות מיסים בכלל בתחומים האלה. הטבק זה מס רגרסיבי. מס רגרסיבי זה אומר שהחלשים משלמים יותר. אני חושב שצריך להימנע ממס רגרסיבי שפוגע בחלשים. סיגריות זה מס רגרסיבי, טבק זה מס רגרסיבי, כי גם האחוז בשכר שלהם הוא הרבה יותר גבוה מאשר אלה מהמעמד הגבוה. לכן, יש לי קושי עם זה.. נמשיך לדבר, חבר הכנסת גליק, ובעזרת השם נגיע למשהו”.

ח”כ מיקי רוזנטל ביקש את התייחסות השר לנושא גיל הפרישה לנשים: “הנושא הזה כבר מתעכב עשר שנים והגיע הזמן להכריע בעניין.”

השר כחלון השיב: “אין ספק שזה צריך להסתיים. אנחנו עדיין לא הצלחנו להגיע לרמת הדיוק שהנשים החלשות, שלא עבדו – הגיעו לגיל 62 – לא ייפגעו. כרגע במתכונת הזו, שמוצעת, הרבה מאוד נשים חלשות, נפגעות. זאת לא בעיה שפותרים אותה 90%. יש בעיות שאתה יכול לפתור 90%. אבל כש-10% זה החלשים, אז בשבילי זה ה-100% לא נפתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות