כחלון באולטימטום: “אם התקציב לא עובר – לא אתפקד כשר אוצר”

יו"ר כולנו: "אני מקווה שחבריי לקואליציה יתעשתו. אין לי ספק שעם רצון טוב אפשר להמנע מבחירות ונוכל לתפקד" • "הממשלה הזו עובדת מצוין ומתפקדת מצוין, ולכן היא צריכה לכלות את ימיה"
אריה ריבקינד
י"ח אדר התשע"ח / 05.03.2018 16:26

שר האוצר משה כחלון הבהיר אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת כולנו, כי לא יוכל להישאר בתפקידו אם תקציב המדינה לא יאושר בגלל משבר חוק הגיוס.

“התקציב הוא מהטובים והחברתיים שהיו למדינת ישראל. הוא משקף את ארגז הכלים שביקשנו. אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב אין לי מנדט ציבורי להישאר בממשלה, כי אני מפר את ההסכם עם הבוחר. אני לא רואה איך אוכל להמשיך בתפקידי כשר אוצר אם התקציב לא יעבור, כי לא אוכל להגיד שבגלל שאין הסכמה על חוק גיוס ואוכלוסיית הקשישים, הנכים, ניצולי השואה, הזוגות הצעירים ותלמידי בתי הספר שממתינים לקיצור החופשות – לא יקבלו את הכסף”.

כחלון תקף את הניסיון החרדי לחבר בין חוק הגיוס והתקציב: “אי אפשר לכרוך את ‘חוק הגיוס’ עם התקציב. לתקציב יש השלכה משקית והשפעות למשק ולשוק העולמי על השקעות. אסור לכרוך אותו בבעיות קואליציוניות”.

לדבריו, “היתה החלטת ממשלה והחלטת ראשי מפלגות קואליציה שהתקציב יעבור במושב הזה ואנחנו נתעקש על כך. אנחנו לא חושבים שצריך ללכת לבחירות מוקדמות, אין בכך טעם. הממשלה הזו עובדת מצוין ומתפקדת מצוין, ולכן היא צריכה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019. מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות מיותרות פוגע בציבור, במשק וביציבות.

“אני מאוד מקווה שהחברים בקואליציה יתעשתו ויצביעו בעד התקציב, וידברו על חוק הגיוס ונגיע להסכמות – וזה לא חדש. אין לי ספק שעם רצון טוב אפשר להמנע מבחירות ונוכל לתפקד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות