נתק בין הליכוד לחרדים: “נמאס לנו. אף אחד לא מגלה נכונות לפשרה”

בליכוד מוסיפים דרישה חדשה מהמפלגות החרדיות ומכולנו: "לאשר את חוק הלאום" • מנהלי המו"מ: "מוכנים לשבת עם נציגי החרדים רק בתנאי שכל הסיעות, כולל ישראל ביתנו, יביעו מראש הסכמה לנוסח של חוק הגיוס החדש - שאותו תציג שרת המשפטים"
אריה ריבקינד
י"ז אדר התשע"ח / 04.03.2018 15:19

כאילו לא די משבר הקואליצייוני סביב חוק הגיוס ותקציב המדינה, בליכוד הציבו היום (ראשון) דרישה מהמפלגות החרדיות ומסיעת כולנו: אישור חוק הלאום להצבעה בקריאה ראשונה. כך מדווח זאב קם ב’כאן’.

דרישה זו מצטרפת לדרישה של הליכוד להגיע להסכמה בין כל סיעות הקואליציה בנוגע לנוסח המחודש של חוק הגיוס וכן בנוגע לתקציב המדינה.

לפי קם, הנתק בין הליכוד לבין החרדים בנוגע למשבר חוק הגיוס נמשך גם היום, וכרגע לא מתוכננת שום פגישה בין הצדדים.

בליכוד הבהירו כי יהיו מוכנים לשבת עם נציגי הסיעות החרדיות רק בתנאי שכל סיעות הקואליציה, כולל ישראל ביתנו, יביעו מראש הסכמה לנוסח של חוק הגיוס החדש – שאותו תציג שרת המשפטים איילת שקד.

בסביבת השרים זאב אלקין ויריב לוין, שמונו על ידי ראש הממשלה לפתור את המשבר, אמרו: “ללא הסכמה בסיסית כזו בקואליציה, איו כלל טעם בפגישה או בדו-שיח שיביא להסכמות רחבות יותר”.

הבוקר החריפו השניים את הטון בנוגע לפתרון המשבר, ואיימו למשוך את ידיהם מניסיונות הגישור סביב חוק הגיוס.

“נמאס לנו”, אמרו אנשי צוות המשא ומתן של הליכוד. “ליצמן לא זז מילימטר, כחלון וליברמן לא מגלים נכונות לפשרה. אם זה יישאר ככה, אין טעם להמשיך בתיווך. שינסו להגיע לפשרה לבד עם עצמם”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני נשאל הבוקר בישיבת הוועדה על המשבר סביב חוק הגיוס והשיב כי אינו מעוניין בבחירות: “אני חושב שנעשים פה מעשים לא הגונים מבחינת הקואליציה אבל נחכה לראות, אולי זה יסתדר בסוף. אם לא יסתדר – נלך לבחירות. מה אפשר לעשות? אני לא רוצה ללכת לבחירות. על אף שמבין המפלגות אנחנו תמיד עולים בסקרים”.

גפני אמר כי בקואליציה עם השמאל המצב היה שונה: “אני יודע מה היה קורה לו היינו בקואליציה עם השמאל. בכלל לא היו מדברים על זה. זה נעשה מאז קום המדינה ולא משנים אותו בחקיקה או בבג”ץ. השמאל פשוט יותר הגיוני. זה בכלל לא היה עומד לדיון. אבל אנחנו הולכים עם הימין אז זה המצב שלנו. אנחנו שותפים של מי שתוקף אותנו כל הזמן, אבל מסתדרים עם זה”.

בתכנית הבוקר הזה ברשת ב אמר ח”כ אורי מקלב: “אני מבין שחלק מחברי הקואליציה לא מבינים אותנו, כל הסיעות היו בוועדה שהסכימה למתווה מסוים. זו ממשלה טובה לכל מרכיבי הקואליציה ולעם ישראל. אני מקווה שהשותפים שלנו יתעשתו”.

ח”כ רועי פולקמן מכולנו אמר ברשת ב: “בחירות מוקדמות הן לא דבר טוב, אבל מפלגת כולנו מוכנה מאי פעם. האם יהיו בחירות? קשה להעריך אך דבר אחד בטוח – הסכמים צריך לכבד, תקציב הוא לכל עם ישראל ואת הממשלה לא מנהלים בסחטנות”.

חברת הכנסת נאוה בוקר מהליכוד אמרה: “המשבר הזה נראה רציני, החרדים לא מוכנים להתפשר, כחלון מתעקש שלא לדחות את ההצבעה על התקציב. אני לא חושבת שנכון שמפלגה שיש לה שישה מנדטים (יהדות התורה) תנהל את המדינה, הם מתנהלים בסחטנות. הפערים האלו ניתנים לגישור אין טעם ללכת לבחירות, החרדים צריכים לתרום את שלהם, הם קיבלו את חוק המרכולים שגם זה היה מוגזם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות