ליצמן מתעקש: גיוס לפני התקציב. ביבי: אין סיבה שנלך לבחירות

ליצמן: "בהוראת גדולי התורה לא נתמוך בתקציב המדינה - עד שחוק הגיוס יעבור" • המודיע: "אין ספק שהיהדות הנאמנה לא רוצה שלפיד יעלה" • נתניהו לפני שהמריא לארה"ב: "אין סיבה שנלך לבחירות מוקדמות ועם רצון טוב זה לא יקרה" • השרים אלקין ולוין מונו לאחראים על פתרון המשבר
אריה ריבקינד
י"ז אדר התשע"ח / 04.03.2018 09:39

על רקע המשבר המחריף בין חברות הקואליציה סביב העברת תקציב המדינה: בידיעה שפורסמה הבוקר (ראשון) בביטאון ‘המודיע’, עיתונם שחל חסידי גור, הכריז סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי לאחר התייעצות עם מועצת גדולי התורה, מפלגתו לא תצביע בעד תקציב המדינה, ללא העברת חוק הגיוס.

זמן קצר לאחר מכן הוסיף ליצמן להחריף את הטון והבהיר: יש לאשר את חוק הגיוס בשלוש קריאות בכנסת לפני אישור התקציב.

גם מאמר המערכת ב’המודיע’ מחזק הבוקר עמדה זאת, וטוען כי למרות החשש מעליית כוחו של לפיד, עתידם של לומדי התורה חשוב יותר.

“בעקבות החלטתה של מועצת גדולי התורה שהורתה לחברי הכנסת של אגודת ישראל להעלות את התיקון לחוק הגיוס עוד טרם יצביעו על חוק התקציב, מטיחים גורמים מהליכוד ומהקואליציה כי אם תעלו את מה שמכונה חוק הגיוס ותתעקשו עליו תחזקו את כוחו של לפיד ולפעמים יש גם כאלה מבית שמדגדגים בראשם בהסמכה ובחשש”, נאמר במאמר המערכת.

“כאשר שאלת קיום וחיים עומדת על הפרק – מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה לא עושים חשבונות אחרים. אין ספק שהיהדות הנאמנה לא רוצה שלפיד יעלה. הוא לא טוב לנו, הוא גם לא טוב למדינת ישראל, אבל זה עניין אחר. אין ספק שאם הוא רק יכול הוא יעשה כל שבידו להצר את צעדינו, יגזור גזירות, יתנכל, יגלה עוינות. הכל נכון אבל עתידם של לומדי התורה יקר לנו וחשוב לנו הרבה יותר”.

טרם המראתו לוושינגטון אמש, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למשבר בקואליציה ואמר: “אין סיבה שנלך לבחירות מוקדמות ועם רצון טוב זה לא יקרה”.

נתניהו הוסיף כי הוא מקווה שלשותפיו לקואליציה יש רצון טוב ואמר:”הממשלה הזאת אפילו יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019″.

בהיעדרו, מינה ראש הממשלה את השרים זאב אלקין ויריב לוין לאחראים על פתרון המשבר הקואליציוני.

בעוד החרדים מתנים את העברת התקציב בהעברת חוק הגיוס, הודיע בשישי האחרון שר האוצר כחלון לראש הממשלה כי אם לא יעבור התקציב במועדו, בעוד כשבועיים, הוא לא יהסס לפרק את הקואליציה.

שר האוצר פרסם ביום שישיט הודעה בחשבון הטוויטר שלו. “תקציב 2019: למען חיילי צה”ל, למען הילדים, למען מערכת הבריאות, למען ניצולי השואה, למען הנכים, למען התעסוקה, למען הזוגות הצעירים, למען צמיחת המשק, למען כלכלה חזקה, למען המשך הירידה במחירי הדיור. על זה אלחם עד הסוף”.

ח”כ נאוה בוקר מהליכוד תקפה הבוקר את דרישת השר ליצמן לאישור חוק הגיוס לפני התקציב. “על חוק הגיוס ללכת לבחירות מוקדמות?! יהדות התורה, סיעה של שישה מנדטים בלבד, מאיימת להוביל מדינה שלמה לבחירות בגלל חוק שעל פי בג”ץ ניתן לאשרו עד חודש ספטמבר. מדובר בסחטנות לשמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות