גפני מחריף האיום: “חוק הגיוס זה משבר מוחלט – אפיל הקואליציה”

יו"ר ועדת הכספים תקף את ההתנגדות בקואלציה לחוק הגיוס - והדגיש: "מדובר במשבר מוחלט" • על בג"ץ: "השופטים לא מבינים את הערך שבלימוד תורה" • אין לי תשובה אם אצביע נגד התקציב"
אריה ריבקינד
י"ב אדר התשע"ח / 27.02.2018 15:09

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני החריף בצהרים (שלישי) את האיומים על שלמות הקואליציה, במידה וחוק הגיוס לא יעלה להצבעה מחר במליאת הכנסת.

בראיון שהעניק לאסתי פרז בתכנית ‘בחצי היום’ בכאן רשת ב’ הודיע גפני כי יפיל את הקואליציה אם החוק לא יעבור, הדגיש כי מדובר ב”משבר מוחלט” – ותקף גם את בג”ץ על פסילת החוק.

גפני התייחס לליכוד ואמר כי מרגיז אותו שפתאום הם מעבירים ביקורת: “אנחנו יושבים על זה כבר חודשים ארוכים. אנחנו מנסים להביא חוק שאנחנו יושבים עליו עם היועצים המשפטיים. אם מישהו חושב שצריך לעשות את זה אחרת, שיציע משהו אחר. מבחינתי זה לא משנה איזה חוק יהיה”.

גפיני הדגיש: “מי שיצר את המשבר הזה, זה בג”ץ. מאז קום המדינה הוא פוסק נגדנו”. לדבריו, אין בבג”ץ שופטים שמבינים את הערך שבלימוד תורה. “מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי שיהיו בה לומדי תורה שתורתם אמונתם”.

יו”ר ועדת הכספים לא היה מוכן להתחייב שיצביע בעד התקציב. “יש דברים בתקציב שאני רוצה לשנות, כמו שאני עושה תמיד. הצטברו כל הדברים יחד. אין לי תשובה אם אצביע נגד התקציב”, אמר.

גפני הוסיף ותקף את שר הביטחון אביגדור ליברמן, ואמר כי לא יצביע יותר על מה שהוא הגדיר “חוקים הזויים”.

“אני לא מצביע יותר על חוקים הזויים, כמו שאמרתי בפתח דברי בדיון הבוקר. למשל, מה זה חוק הזוי? החוק שנקרא חוק המואזין. היום על פי החוק של מניעת רעש, אפשר למנוע, אם רוצים, לא רוצים, אפשר למנוע את הרעש שיוצא מהמסגדים”, אמר גפני.

הוא הדגיש כי עד עכשיו הצביע על חוקים בגלל שכיבד את ההסכמים הקואליציוניים: “גם איווט ליברמן שיהיה שר הביטחון, מה אני אוהב את זה? אבל אני יודע שאני חלק מקבוצה, חלק מקואליציה. זה המשטר הדמוקרטי ששם אני חי. אם מפרים את זה, ההפרה תהיה דו-צדדית”.

גפני טען עוד כי על החוק שהוא וחבריו העבירו, החוק שנפסל בבג”ץ, הם ישבו ביחד עם היועצים המשפטיים של משרד הביטחון. הוא הבהיר כי על פי החוק, “תלמידי ישיבה שמשרתים את עם ישראל בלימוד תורה מקבלים דחיה, לא מקבלים פטור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות