אלי גרונר: “אזרחים נפלו למלכודת ההסתה. והנה גז ב-50 מיליארד ש”ח

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, תקף היום את מתנגדי מתווה הגז: "עם כמה פופוליזם היינו צריכים להתמודד אז? האם ההצלחה משבוע שעבר קיבלה את אותו הד ציבורי כמו הביקורת לפני שנתיים?"
שייע קליין
י"א אדר התשע"ח / 26.02.2018 12:20

מנכ”ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, תקף היום (שני) את מתנגדי מתווה הגז, על רקע חתימת ההסכם לייצוא גז למצרים.

בנאומו בוועידת ההזדמנויות של The Marker בתל אביב אמר גרונר:  “לפני שבוע חתמו חברות הגז על יצוא גז בכ-50 מיליארד שקל. כמה אנשים יצאו לפני שנתיים נגד מתווה הגז וטענו שהיצוא הוא פיקציה ואנו זורים חול בעיני הציבור. כמה אנשים זרו בהלה? ניסו לסחוף מתנגדים? אזרחים חפים מפשע נפלו למלכודת ההסתה. והנה – גז ב-50 מיליארד שקל. מתווה הגז נושא פרי, ואנו רק בהתחלה.

גרונר האשים: “עם כמה פופוליזם היינו צריכים להתמודד אז? עם כמה טענות מוטעות ומטעות? ואני אגיד גם מילה קשה – גם עם השקרים. ועכשיו – האם ההצלחה משבוע שעבר קיבלה את אותו הד ציבורי כמו הביקורת לפני שנתיים?”

לדבריו, “זה מהלך שישפיע על מיליוני אזרחים במדינה באופן ישיר, בזכות אומץ של נבחרי ציבור ופקידים. זה האתגר המשמעותי ביותר שלנו – להתמודד עם הפופוליזם. החוכמה היא לדעת לאזור מספיק כוחות מול זרם ההתנגדות”.

עורך TheMarker אבי בר-אלי עלה לבמה לאחר גרונר, וביקש להגיב על האשמותיו: “מערכת העיתון TheMarker מברכת את חברות הגז על יצוא הגז למצרים. עם זאת, יש לזכור שבזמן שאנו חותמים על הסכם ליצוא גז ב-15 מיליארד דולר, אזרחי ישראל משלמים מיליארדי שקלים מיותרים בגלל שממשלת ישראל החליטה שלא לפרק את מונופול הגז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות