נשיאת ‘העליון’ לשופטים: “זה בוקר לא פשוט לכולנו, אל תיפול רוחכם”

על רקע סערת המסרונים והביקורת הציבורית על מערכת המשפט - נשיאת העליון הפיצה מכתב לכל השופטים והרשמים, בו הזהירה אותם להתנהל בהתאם • 'היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם'
חיים טוויל
י"א אדר התשע"ח / 26.02.2018 10:02

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, פנתה הבוקר (שני) לשופטים והרשמים במערכת המשפט וקראה להם להיזהר בפעולותיהם.

במכתב שהופץ לכלל אנשי המערכת, על רקע פרשת המסרונים ותיאום הארכות מעצר החשודים בתיק 4000 בין התובע מהרשות לניירות ערך לשופטת רונית פוזננסקי-כץ – כפי שנחשף בחדשות עשר – הוסיפה חיות כי היא פעלה לבירור ומיצוי האירוע בהקדם.

במקביל, ראש הרשות לניירות ערך ענת גואטה תקיים היום שיחה עם כל אנשי הרשות בנוגע לסערת המסרונים.

“שופטות, שופטים, רשמות ורשמים, מערכת בתי המשפט נתונה שלא בטובתה בעין הסערה בשל אירוע שדווח אתמול בתקשורת והנוגע להתנהלותה של שופטת שלום מתל אביב אשר דנה בהליכי המעצר בפרשה המכונה ‘תיק 4000’, פתחה נשיאת העליון.

“הנושא הועבר בפנייה משותפת שלי ושל שרת המשפטים לבירור בפני נציב תלונות הציבור על שופטים מיד לאחר הדיווח החדשותי. הנציב התבקש לטפל בפנייה ללא דיחוי ואין לי ספק שכך ייעשה. זהו מסלול הטיפול שעומד לרשותי ולרשות שרת המשפטים על פי החוק לטיפול בנושא בשלב הנוכחי”.

לדבריה, “לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט”.

בהתייחס לתחושות השופטים על רקע הביקורת הציבורית, כתבה חיות: “בבוקר זה שאינו פשוט לכולנו, אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע בפניכם את הערכתי הרבה לעבודתכם המאומצת והמסורה. אנו השופטים, השופטות, הרשמים והרשמות ערבים זה לזה בכל מעשינו ועל כן, אנא היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם ומעל לכל, אל תיפול רוחכם.

“נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי המשפט שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות