היועמ”ש הורה על חקירה נגד החוקר • סנגורי החשודים: לשחררם לאלתר

היועמ"ש הורה לפתוח בחקירה משמעתית נגד עובד הרשות לני"ע: "אירוע חריג ומצער" • השופטת הורחקה מתיק 4000: כל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני השופט עלאא מסארווה • עו"ד ז'ק חן, בא כוחו של שאול אלוביץ: "קשה לתאר את עצמת הזעזוע. מבקשים להורות על שחרורו לאלתר"
חיים טוויל
י"א אדר התשע"ח / 25.02.2018 23:32

 

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הורו על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של עו”ד ערן שחם-שביט, עובד הרשות לני”ע, לאחר שנחשף בערוץ עשר כי ניהל התכתבות עם רונית פוזננסקי-כץ, שופטת המעצרים בתיק 4000 – ותיאם עמה את הארכות המעצר.

ממשרד המשפטים נמסר הלילה כי “היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים בחומרה רבה את האירוע שפורסם הערב אודות התכתבות בין עובד הרשות לני”ע לבין השופטת שדנה בהליכי המעצר בפרשה 4000. האירוע המתואר מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית”.

לדבריהם, “מדובר באירוע חריג ומצער”.

עוד נאמר בהודעה, כי “היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הורו הערב, לאחר התייעצות, ובתיאום עם ראש הרשות לני”ע, על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של עובד הרשות לני”ע. החקירה תנוהל ע”י אגף החקירות של נציבות שירות המדינה. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סיכמו עם יו”ר הרשות לני”ע כי עובד זה לא יטפל עוד בפרשה 4000”.

במשרד הוסיפו: “העובד הודיע הערב ליו”ר הרשות לני”ע כי הוא יוצא לחופשה באופן מיידי עד לסיום הבירור בעניינו. מהרשות נמסר כי את החקירה יוביל עו״ד אחר ממחלקת חקירות”.

כמו כן נמסר, כי דיוני המעצר של החשודים בפרשה 4000 יועברו לדיון בפני שופט אחר, אשר יבחן את מכלול הראיות שנאספו בחקירה.

במקביל, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד הגישו הערב בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים.

נשיא בית משפט השלום בתל אביב הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשת בזק יישמעו בפני השופט עלאא מסארווה.

כמו כן הודיע הנשיא דורון לנשיאת ביהמ”ש העליון כי עד לסיום הליך הבירור בפני נציב התלונות על שופטים לא יתקיימו ולא ישמעו דיונים בפני השופטת פוזננסקי-כץ המצויה בשלב זה בחופשת שבתון – והודיעה כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לתיק בזק.

הנשיא דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני השופט עלאא מסארווה.

הסנגורים: דורשים שיחרור מיידי

מנגד, סנגורי כלל החשודים בתיק 4000 מבקשים לשחררם ממעצר מיד, נוכח חשיפת השערוריה.

עו”ד ירון קוסטליץ’, פרקליטו של ניר חפץ, שמצטרף להחלטת עורכי הדין של כל החשודים בפרשה להגיש בקשה לבית המשפט להורות על שחרור מרשיהם, אומר: “המעצר של החשודים אינו חוקי. נפל כאן פגם חמור”.

לטענת עורכי הדין, החשיפה מעמידה בספק את ההחלטות שהתקבלו עד כה.

עו”ד ז’ק חן, בא כוחו של שאול אלוביץ, מסר הערב: “קשה לתאר את עצמת הזעזוע שמן הסתם שותף לו כל אדם הגון שנחשף להתנהלות הסתרים בין מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך לבין השופטת שעצרה וחזרה ועצרה את מרשי. כעת נחשף לאור השמש כי מדובר במעצר בלתי חוקי בעליל. בכוונתנו לפנות עוד הערב לבית המשפט בבקשה שיורה על שחרורו לאלתר. בהמשך נשקול את צעדינו הנוספים”.

עו”ד דרור מתתיהו, המייצג את אור אלוביץ’, אמר: “אנו מזועזעים מחשיפת חדשות עשר. חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמיק ביותר והסקת מסקנות קשות”.

הדיון בבקשת הסניגורים לשחרור מיידי: מחר בבוקר בפני השופט שאליו הועברו התיקים מהשופטת פוזננסקי כץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות