בפורים: נתניהו ייחקר על תיק 4000; היועץ אלי קמיר נעצר בפרשת בזק

ראש הממשלה ייחקר באזהרה במסגרת תיק 4000 יום לפני שהוא צפוי לטוס לוושינגטון • יועץ התקשורת אלי קמיר, שנעצר ונחקר באזהרה בפרשת ההצעה לשופטת הילה גרסטל, נעצר עד יום חמישי בתיק 4000
חיים טוויל
י' אדר התשע"ח / 25.02.2018 17:23

חקירה בפורים: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר ביום שישי באזהרה בפרשת ‘בזק’. בנוסף ימסור נתניהו עדות בפרשת הצוללות.

ביום שבת צפוי נתניהו להמריא לוושינגטון.

בתוך כך, היועץ האסטרטגי אלי קמיר, שהיה עצור עד הבוקר בפרשת ההצעה לשופטת הילה גרסטל, נעצר הבוקר (ראשון) שוב על ידי המשטרה והרשות לניירות ערך בתיק 4000.

מעצרו הוארך עד ליום חמישי.

קמיר חשוד שתיווך בין מנכ”ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר, בעל השליטה ב”בזק” שאול אלוביץ’ ויועץ משפחת נתניהו לשעבר, ניר חפץ – כדי לסגור לכאורה עסקה עם ראש הממשלה.

עורך דינו של קמיר, שרון קלינמן, סיפרה על תנאי מעצר קשים: “התאפשר לי ללכת לישון ב-01:30 בלילה ובשעה 02:00 העירו אותו כדי לנסוג להארכת מעצר”. בהחלטתה הדגישה השופטת כי “כל זמן שהחשוד עצור, ידאגו שירות בתי הסוהר לשעות שינה מספיקות, כאלה שלא יפגעו ביכולתו להשיב לשאלות בחקירה ולתפקד באופן פעיל”.

ביולי האחרון נחשף ב’כאן’ כי קמיר הועסק כיועץ בבזק בשכר של כמעט שישה מיליון שקל בשנה. החוזה העלה תהיות רבות בשל היותו גבוה באופן משמעותי מהנהוג בשוק.

מוקדם יותר הבוקר התפטרו שאול אלוביץ’ ובנו אור, החשודים במסגרת תיק 4000, מדירקטוריון בזק.

במקביל, נושי חברת יורוקום תקשורת של אלוביץ’, השולטת בחברה, אישרו את הצעת נתי סיידוף לרכוש את החברה. מכירת החברה לסיידוף כפופה עדיין לאישור בית המשפט. בנוסף יידרש סיידוף לקבל את אישור משרד התקשורת לשמש כבעל השליטה בבזק.

הבוקר פורסם ב’ידיעות אחרונות’, כי בעקבות עדויות והקלטות שהעביר מנכ”ל וואלה, אילן ישועה, לרשות ניירות ערך לפני שנה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר לחוקרי המשטרה לבצע במשך שלושה חודשים האזנות סתר לחשודים המרכזיים בפרשה – שאול אלוביץ’, מנכ”ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר ויועץ התקשורת ניר חפץ.

ביום חמישי האחרון האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצרם של שאול ואור אלוביץ’ בשלושה ימים, עד יום שני. זאת למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של האב בשמונה ימים. בנוסף, האריך בית המשפט בשלושה ימים גם את מעצרה של אשתו של שאול, איריס אלוביץ’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות