נחשף: כך פעלה רשת הסעות בלתי חוקיות של שב”חים מג’נין לישראל

3 חשודים נעצרו בחשד שארגנו הסעות של שב"חים מצפון השומרון לרחבי הארץ: ההסעות יצאו ארבע פעמים ביום, כשעל כל אחת 6-10 שב"חים ששילמו 450-550 שקלים כל אחד • החשודים: שני פלסטינים, שאספו את הנוסעים - וישראלי שהבריח אותם פנימה לישראל
חיים טוויל
י' אדר התשע"ח / 25.02.2018 14:52

כך פעלה רשת הסעת שוהים בלתי חוקיים מצפון השומרון: 4 הסעות ביום, בכל הסעה בין 6-10 שוהים בלתי חוקיים, כשכל אחד שילם בין 450-550 ש”ח בכדי להיכנס לשטחי ישראל.

פעילות רשת ההסעות, שפעלה מג’נין, נחשפה לאחר חקירה שהתנהלה במשמר הגבול בשבועות האחרונים.

בחקירה נחשפה רשת של שלושה חשודים – שני פלסטינים וישראלי, שנהגו להסיע שוהים בלתי חוקיים מאזור ג’נין לרחבי הארץ, דרך מעברים בעוטף ירושלים.

תפקידם של שני הפלסטינים היה לאסוף את השוהים הבלתי חוקיים באזור ג’נין ולהסיע אותם לעיירה אלעיזריה, הממוקמת מזרחית לירושלים, ושם להעבירם לרכבו של הישראלי, מי שעל פי החשד עמד בראש הרשת.

החשוד הישראלי היה מבריח את השוהים הבלתי חוקיים דרך מעברי עוטף ירושלים ומשם לרחבי הארץ.

שני החשודים הפלסטינים נעצרו במסגרת החקירה כבר לפני מספר שבועות, אחד בתאריך 28.01.18 בצומת תפוח, והשני בתאריך ב-19.02.18 באלעיזריה.

החשודים הפלסטינים תושבי הכפר ג’בע שבצפון השומרון עצורים עד תום ההליכים.

התפתחות משמעותית בחקירה הייתה בתאריך 24.01.18, כשהחשוד הישראלי הגיע למעבר א-זעים כשברכבו 6 שוהים בלתי חוקיים אותם ניסה להבריח לישראל.

כשהבין החשוד שהעלה את חשדם של הלוחמים במעבר, פרץ את המחסום ונמלט. לאחר סריקות נמצאו השוהים הבלתי חוקיים בא-טור, יחד עם הרכב שננטש על ידו.

ביום חמישי ה-22.02.18 ולאחר גיבוש התשתית הראייתית נגדו, נעצר הישראלי, החשוד המרכזי כשהוא בא-טור, ומעצרו הוארך עד מחר.

שלושת כלי הרכב ששימשו את החשודים חולטו ובקרוב צפוי להתגבש כנגדם כתב אישום.

זו אינה הפעם הראשונה בה חושפים במשטרה רשת להסעת שוהים בלתי חוקיים משטחי הרשות הפלסטינית לשטחי מדינת ישראל. למרות שמדובר לרוב במי שמבקשים לעבוד ולהתפרנס, מדובר גם בכאלה המבצעים עבירות רכוש והתפרצויות בישראל ולעיתים אף מעורבים בטרור.

“המשטרה תמשיך להיאבק בתופעה תוך שימוש ביכולותיה המתקדמות במטרה להגן עם רכושם וחייהם של אזרחי ישראל”, אומרים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות