צעקות בממשלה על מעצר ניר חפץ‎: “מאיפה הפשפשים? הביא מהבית?”

השרה מירי רגב מחתה על התנאים בהם מוחזק יועץ התקשורת - וצעקה על איילת שקד וארדן • השר הבהיר: "נציג השב"ס אמר שטענות חפץ לא נכונות" • רגב, בתגובה, תקפה: "אנשים לא מגיעים עם פשפשים מהבית. תנערו את המערכת! זה לא הגיוני!"
אבי כץ
י' אדר התשע"ח / 25.02.2018 12:51

עימות בממשלה בין השרה מירי רגב לשרים גלעד ארגן ואיילת שקד על רקע טענות המעצר של יועץ התקשורת ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השרה מירי רגב התלוננה על “מקרים שהתפרסמו בימים האחרונים על תנאי מעצר. לא יכול להיות שאנשים נמצאים בתת תנאים. אם רוצים לחקור אין בעיה אבל לא יכול להיות שפרעושים יעקצו את החשודים והם יסבלו מתנאים לא אנושיים”.

תוך זמן קצר התפתח קרב צעקות בינה לבין השרה איילת שקד, שטענה שאיננה אחראית לכך. “מעצרי המשטרה הם לא בתחומי”, אמרה שרת המשפטים.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בישיבה: “הפרסומים הטרידו אותי אז פניתי מיוזמתי לשירות בתי הסוהר”.

נציג השב”ס שישב בישיבת הממשלה אמר כי טענותיו של חפץ אינן נכונות. הוא ציין כי חפץ ראה רופא שלוש פעמים בחמישה ימים.

רגב לא התרשמה מההכחשות והטיחה בארדן ובשקד: “מאיפה הפשפשים? חפץ הביא אותם מהבית? תנערו את המערכת! זה לא הגיוני! אנשים לא מגיעים עם פשפשים מהבית”.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן דחה לאחר ישיבת הממשלה את הטענות על תנאי מעצרו של ניר חפץ: “לא היה שום ‘קרב בממשלה’ ואין שום מחלוקת: מעצר חשוד אינו ענישה ואסור שיהיה כזה.

“מעצר נועד אך ורק למניעת מסוכנות או למניעת שיבוש חקירה. לכן שירות בתי הסוהר משקיע עשרות מיליונים בכל שנה כדי לשפץ ולשפר את תנאי המאסר והמעצר בישראל, שהם אכן תנאים גרועים וקשים. דרשתי משב״ס התייחסות לטענות”.

כפי שדווח בחרדים 10,  במהלך הדיון בבית המשפט סיפר חפץ על תנאי מעצרו: “מתעוררים בחמש בבוקר לספירה. בשש אתה על הרגליים ואתה יוצא. בלילה השני הייתה קטטה של עצירים בתוך התא ועוד שעה – שעתיים שאתה לא ישן. התעוררתי בבוקר עם מאות עקיצות של פשפשים.

“כשהגעתי לחקירה הפצרתי לראות רופא או חובש שלוש קומות מתחתיי שיתנו לי משהו להרגיע את הכאב. אמרו לי ‘לא מתים מזה’. רק כשהתמוטטתי הביאו לי חובש. זה לא הצגות ולא כלום. זה נגמר בזה שנפלתי על הרצפה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות