מחבל חמוש בגרזן ניסה לתקוף כח צה”ל במהלך פעילות ביריחו ונהרג

מחבל חמוש בגרזן ניסה לתקוף לפנות בוקר כוח צה"ל שביצע פעילות למעצר מבוקשים בעיר יריחו • אחד החיילים הדף את הפלסטיני בעזרת הנשק האישי שלו ופגע עם הקנה במפתח הלב של הפלסטיני • שר האסירים: אנו נשתתף בניתוח הגופה
קובי פינדרוס
ז' אדר התשע"ח / 22.02.2018 13:39

מחבל חמוש בגרזן ניסה לתקוף לפנות בוקר (חמישי) כוח צה”ל שביצע פעילות למעצר מבוקשים בעיר יריחו.

במהלך האירוע התפתחה במקום הפרת סדר סביב הכוחות, ואחד הפלסטינים ניסה לתקוף את החיילים באמצעות מוט ברזל ולחטוף את נשקו של אחד מהם.

על פי הדיווח, אחד החיילים הדף את הפלסטיני בעזרת הנשק האישי שלו ופגע עם הקנה במפתח הלב של הפלסטיני, דבר שהביא למותו.

בתיעוד שהופץ בכלי התקשורת הפלסטיניים, נראה העצור, עומר אל-סראדיח, בן 31, רץ באחת מסמטאות העיר, כשבידיו מוט ברזל. בשלב מסוים, החיילים שהסתתרו מאחורי עמודי הסמטה, מפתיעים את האיש ואף נאבקים בו.

גיסו של אל-סראדיח, אסמעיל אל מסרי אמר לסוכנות וופא כי מספר גדול של חיילים היכו אותו כשהתקרב לבית דודו שכוח צה”ל פשט עליו. לברי אל-מסרי, החיילים היכו אותו בכל חלקי גופו ובמיוחד באזור הבטן והגב ולאחר מכן עצרו אותו. אחיו של אל-סראדיח אמר “כי החיילים היכו אותו מול התושבים וכי היה בחור בריא”.שר האסירים  עיסא קראקע אמר כי “אנו נוקטים הליכים משפטיים בכדי להשתתף בניתוח הגופה בנוכחות רופא פלסטיני”.

מדובר צה”ל נמסר, “הלילה במהלך פעילות למעצר מבוקשים בעיר יריחו התפתחה הפרת סדר אלימה שבמהלכה מחבל חמוש במוט ברזל רץ לעבר כוח צה”ל וניסה לתקוף אותו. הכוח הגיב בירי, התעמת עם המחבל מטווח קרוב והצליח לבלום אותו”.

עוד נמסר כי “על גופו של המחבל נמצאה סכין. הוא פונה על ידי הכוח מהנקודה לקבלת טיפול רפואי. בהמשך נקבע מותו. האירוע בבדיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות