חשד: ניר חפץ הציע לשופטת מינוי היועמ”ש תמורת סגירת תיק לשרה

על פי החשד, איש קשר התבקש על ידי יועץ התקשורת ניר חפץ להעביר הצעה לשופטת הבכירה הילה גרסטל - במהלך המירוץ לתפקיד היועמ"ש: להתחייב לסגור את החקירה נגד שרה נתניהו בתיק המעונות, תמורת מינויה לתפקיד • נתניהו: איננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו
חיים טוויל
ה' אדר התשע"ח / 20.02.2018 11:35

קבלו את פרשת “ביבידיל”: לפי החשד אותו חוקרת המשטרה – אותו חשף לראשונה הפרשן בן כספית ב’מעריב’, הועברה הצעה לשופטת הבכירה הילה גרסטל, בתקופת המירוץ לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בסוף שנת 2015.

על פי המידע שהגיע למשטרה, יועץ התקשורת ניר חפץ הגיע לפגישה דחופה עם אחד ממקורביה של השופטת גרסטל, שנחשבה מועמדת מובילה לתפקיד היועמ”ש, ולאחר שווידא שאין האזנות או מצלמות – אמר לו את הדבר הבא: “אם תיכנס עם השופטת גרסטל לחדר סגור ותבדוק איתה, האם היא מוכנה להתחייב לסגור את החקירה נגד שרה נתניהו בתיק המעונות, תמורת מינויה ליועצת המשפטית לממשלה – מה היא צפויה לענות?”

איש הקשר היה המום ואמר לחפץ, על פי החשד, שהוא לא מאמין שאפשר בכלל להציע לשופטת גרסטל הצעה כזו.

לפי הדיווח של בן כספית, חפץ הפציר בו שיעביר את המסר. איש הקשר התקשר לשופטת גרסטל וקבע איתה פגישה באותו יום בבית קפה תל-אביבי.

כשסיפר לה את הסיפור, לקתה השופטת גרסטל בהלם. כצפוי, לא היה על מה לדבר. אנשים שהיו באותה עת בקשר עם השופטת מספרים שהיתה מזועזעת עד עמקי נשמתה.

כעת הגיע הסיפור לידי המשטרה שפתחה בחקירה נמרצת של הפרשה.

ניר חפץ הובא הבוקר (שלישי) להארכת מעצר נוספת בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע והצעת/בקשת שוחד.

ככל הידוע, השופטת גרסטל העידה במסגרת הפרשה. כעת המפתחות בידי חפץ. האם פעל על דעת עצמו, או שנשלח לשליחות בידי אחרים, שהיו מעוניינים בסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו?

ההערכה היא כי גם בתיק זה תידרש חקירת בני הזוג נתניהו. השאלה עליה ינסו לענות החוקרים היא האם היה מדובר ביוזמה מקומית של חפץ, שניסה להיטיב עם גבירתו שרה נתניהו, או שליחות אליה שוגר.

כספית מדווח עוד, כי בצמרת המשטרה התקיימו בימים האחרונים דיונים קדחתניים סביב הסיפור, אותו רואים בחומרה רבה.

מהמשטרה נמסר הבוקר: לבקשת משטרת ישראל, הורה היום ביהמ”ש לצמצם את צו איסור הפרסום שהיה מוטל עד כה בעניין תיק חקירה 1270.

במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל כנגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, פתחה אתמול היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 בחקירה גלויה בתום תקופה של פעילות סמויה.

משטרת ישראל עצרה הבוקר שני חשודים בתום חקירה סמויה. במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות אשר התבצעו בשלהי שנת 2015, עת נעשתה פנייה לעובדת ציבור בכירה בהצעה לסייע לקדם את מינויה למשרת היועמ”ש לממשלה, ובכך להטות את הליך הבחירה לטובת המועמדת, לכאורה בתמורה להבטחה עתידית מצד המועמדת לגבי החלטה עתידית שלה בפרשה פלילית מסויימת, שבה היה לחשודים עניין.

על פי הראיות שנאספו עד כה, פנייה זו למועמדת לא צלחה בסופו של דבר.

החקירה נמצאת בעיצומה ומתנהלת בליווי פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה. במסגרת החקירה, ניגבו גירסאות המעורבים. המועמדת מסרה עדות פתוחה לגבי השתלשלות הדברים.

שני החשודים נחקרו באזהרה בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. בשלב זה הוחלט לבקש להאריך את מעצר החשודים לצורך המשך החקירה.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: “ניר חפץ מעולם לא הציע את ההצעה ההזויה הזאת בפני ראש הממשלה ורעייתו, הוא מעולם לא נתבקש על ידם להציע הצעה כזאת, ואיננו מאמינים שחפץ אפילו העלה דבר כזה על דעתו. תכף יאשימו את הזוג נתניהו גם ברצח ארלוזורוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין כלום כי לא היה כלום
    20/02/2018 11:53
    איתי
  1. עכשיו מובן למה כי ניתן שוחד למחוקק