“היעדר אכיפה מוביל ל’מחלת נפילה’ הפוקדת מנופים לעתים די קרובות”

מעצרו של מפעיל המנוף מכפר סבא הוארך ביומיים • במשטרה מעריכים: הסיבה לתאונה כשל טכני שנוצר מהזנחה - אלא שבדיקה שנערכה לפני חודש העלתה תוצאות תקינות
חיים טוויל
ד' אדר התשע"ח / 19.02.2018 13:28

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שני) ביומיים את מעצרו של מפעיל המנוף שקרס אתמול באתר בניה בכפר סבא והביא למותה של נטע רוטמן ע”ה, בת -52 מקריית אונו.

במשטרה בודקים חשד לפיו המפעיל, תושב בנימינה בן 60, שהוא גם בעל המנוף שקרס, השתמש במהלך העבודה בסם מסוג קנאביס שנמצא ברשותו כשנלקח לחקירה.

הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות ובאחזקת סמים.

מחקירת המשטרה עולה עוד, כי המנוף הישן לא היה בפעילות תקופה ממושכת וכנראה כתוצאה מהזנחה וממצב תחזוקה ירוד אירע כשל טכני שגרם לקריסה.

בדיון בהארכת מעצרו ציין עורך דינו של המנופאי כי הרישיון של המנוף בתוקף. עוד טען כי רק לפני חודש נערך תסקיר בדיקה של המנוף, ציוד המנוף נבדק לפני כחודש וחצי, ולפני שישה ימים נבדק כל ציוד המנוף בדיקה נוספת.

השופט אמר כי גילו של  המנוף לא מעיד בהכרח על מצבו וייתכן שמדובר במנוף ישן המטופל כראוי, במיוחד לאור העובדה שהמנוף עבר בדיקות תקופתיות ונמצא תקין.

עם זאת זאת ציין השופט, כי “נדמה שהיעדר אכיפה בענף הבנייה מוביל ל’מחלת הנפילה’ הפוקדת מנופים בישראל לעתים די קרובות”.

רון ירמיהו, מנופאי ואיש צוות הדוברות של ארגון המנופאים, אמר הבוקר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’: “יש בעיה קשה של הזנחה מצד הרשויות ומצד הרגולטור. אף גוף לא חוקר את הנושא, ואין מפקחים.

“יש סך הכל 13 מפקחים על כאלף מנופים בארץ, ושליש מהמנופים ישנים וללא רישיון. כולנו מתריעים על המצב כל יום וזה לא עוזר. כשאני עולה על המנוף אני חושש, ויותר מזה, אני לא נותן לילדים שלי לעבור מתחת למנוף. אני מציע לכל אחד בישראל לנהוג כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות