תכננו לפוצץ מטען בכביש בו נוסע הרכב של השר ליברמן

השב"כ חשף חוליה של הג'יהאד האסלאמי שפעלה באזור בית לחם ותכננה לפוצץ מטען חבלה בציר שבו נוסע שר הביטחון לביתו • שישה חשודים נעצרו ובחקירתם עלה: פעלו לרכישת חומרי נפץ לייצור המטען ואף פנו לגורמי טרור ברצועה לטובת המימון • המטען נמסר לידי צה"ל
חיים טוויל
ג' אדר התשע"ח / 18.02.2018 11:03

בשבועות האחרונים נחשפה חוליית טרור של הג’יהאד האיסלאמי, שתיכננה פיגוע טרור נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן.

החולייה נחשפה במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה”ל ומשטרת ישראל, יחד עם חולייה אחרת שהתכוונה לבצע לבצע פיגועי ירי נגד מתיישבים וכוחות צה”ל באיזור גוש עציון.

במסגרת חקירת השב”כ נעצרו 6 מחבלים: ראשי החוליה הם עווד מחמוד עווד אלעסאכרה, בן 25, תושב בית לחם, שהיה עצור מנהלי בין השנים 2015-2017 על רקע תכנון פיגוע. לצידו פעל מוחמד עלי אבראהים עסאכרה, בן 32 תושב רפידא, שהיה כלוא בישראל פעמיים על רקע פעילות במסגרת חוליית טרור ומעורבותו בהכנת מטען ותכנון פיגוע כנגד כוחות צה”ל.

במסגרת חקירות חברי החוליה בשירות הביטחון הכללי, התברר כי הם פעלו לרכישת חומרי נפץ לייצור מטען חבלה במטרה להניח אותו בנתיב הנסיעה של שר הביטחון, ואף פנו לגורמי טרור ברצועה לטובת קבלת מימון לפיגוע.

משלא הצליחו חברי החוליה לרכוש חומרים לייצור המטען, החליטו לייצר מטען “דמה” על מנת שיוכלו לקבל מימון והכרה לפעילותם ולבצע פיגועים נוספים.

המטען נמסר לידי כוחות צה”ל במהלך המעצר של חברי החוליה.

עוד עלה במסגרת החקירה, כי המניע לפעילות של אחד מחברי החוליה, בדומה לצעירים אחרים בגזרת בית לחם, היה בין השאר הרצון להיעצר לשם קבלת משכורת מהרשות הפלסטינית.

בשב”כ מציינים כי זו לא הפעם הראשונה שנעצרת חוליית טרור שמבקשת לפגוע בשר ליברמן. בשנת 2014 נעצרה חוליית טרור של חמאס שפעלה לרכישת טילי RPG, במטרה לפגוע ברכב בו נסע השר ליברמן.

במסגרת חקירותיהם של חברי החוליה שנעצרו עתה, עלה כי הם הכירו ניסיונות קודמים לפגוע בשר, אך חשבו שהם יצליחו במקום בו נכשלו אחרים.

במסגרת החקירה עלה עוד, כי חברי החוליה הביעו רתיעה מהאבטחה הכבדה סביב השר. כאמור, איתור וסיכול חברי החוליה התבצעו בשלבים מוקדמים מאוד של פעילותה.

נגד חברי חוליות הטרור שנעצרו יוגשו היום (ראשון) כתבי אישום בבית המשפט הצבאי ביהודה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות