חיל האוויר תקף 18 מטרות ברצועה • הזרוע הצבאית: ירינו אש מהקרקע

בתגובה לפיצוץ מטען החבלה על הגדר בגבול רצועת עזה, בו נפצעו 4 לוחמים - שניים מהם קשה, הפציצו כלי טיס של חיל האוויר תקנים של ארגון הטרור חמאס ובהם מחסן רקטות גדול בחאן יונס ומנהרת טרור • כעבור כשעה נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה: אותרה נפילה בסמוך לבית פרטי באחד מיישובי המועצה אזורית שער הנגב
חיים טוויל
ג' אדר התשע"ח / 17.02.2018 22:29

צה”ל תקף הלילה, באמצעות מטוסי קרב, 18 מטרות טרור ייחודיות אשר שייכות לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

זאת בתגובה להפעלת מטען על גדר הגבול ממנו נפצעו ארבעה חיילי צה”ל – שניים מהם באורח קשה.

הזרוע הצבאית של חמאס טענו בתגובה: “ירינו אש מהקרקע לעבר מטוסי חיל האוויר”.

בהודעת דובר צה”ל נאמר כי במהלך התקיפות נשמעו אזעקות צבע אדום. אזעקות אלו הינן אזעקות שווא ולא בוצע ירי תלול מסלול לשטח הארץ.

בתקיפות הותקפו יעדים במתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים ייחודיים של ארגון הטרור חמאס וביניהם גם תשתיות לייצור אמצעי לחימה ואימונים. כמו כן, נתקפו באמצעות טנק שתי עמדות תצפית.

בסך הכל הותקפו במהלך הלילה 18 יעדי טרור השייכים לארגון חמאס.

“צה”ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה. חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע”, נכתב בהודעה.

קודם לכן, בתקיפה רחבת היקף הותקפו שישה יעדי טרור השייכים לארגון הטרור חמאס – ובהם מנהרת טרור התקפית שבונה ארגון הטרור חמאס משכונת זיתון לעבר שטח מדינת ישראל, מתחם צבאי במרחב נצרים השייך למערכים צבאיים ייחודיים של חמאס, אתרים לייצור אמצעי לחימה ובהם מחסן רקטותו, ומתחם צבאי במרחב חאן-יונס השייך לחמאס.

“צה”ל רואה בחומרה רבה את הניסיון של ארגון הטרור חמאס לביצוע הפגנות עממיות וספונטניות לכאורה שנועדו להפוך את מרחב הגדר למרחב עימות ולבצע בו פעולות טרור שיביאו לערעור היציבות במרחב הרצועה. חמאס אחראי לאירוע והשלכותיו כמו גם לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע. צה”ל נחוש לאפשר בטחון לאזרחי ישראל ויעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותו”, נאמר בהודעת צה”ל.

שעה לאחר תקיפת מטוסי צה”ל נשמעו אזעקות בכמה יישובים בעוטף עזה. מצה”ל נמסר כי מדיבקה עולה שאזעקת צבע אדום שהופעלה במועצה האזורית אשכול – הינה אזעקת שווא.

על אזעקת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב דווח כי אותרה נפילה בסמוך לבית פרטי באחד מיישובי המועצה אזורית שער הנגב. אין נפגעים, אך נגרם נזק ליד הבית.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי פרסם הערב פוסט בעמוד הפייסבוק של מתפ”ש בערבית, בו האשים את חמאס בניצול מצוקתם של תושבי עזה לטובת הפגנות המחאה היזומות שלו מול גדר הגבול.

“ניצול חמאס את האוכלוסייה הסובלת מנותב לגדר כדי להסיט הכעס של הציבור כלפי הריבון שהינו החמאס. תושבי עזה תתעוררו!”, כתב. “אירוע הנחת הדגל על גדר הבטחון בעזה מעיד על פחדנות. ניצול ארגוני הטרור את האוכלוסייה ואת ההפגנות לביצוע פיגוע לא יעברו לסדר היום, וצה”ל יגיב בעוצמה”.

‏ראש הממשלה, שנמצא בכנס הביטחון במינכן, אמר מוקדם יותר בעקבות התקרית: “אנחנו נגיב בהתאם. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים”.

שני חיילי צה”ל נפצעו בצהריים באורח קשה ושני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל, כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה”ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה.

החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה בבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.

מחקירת התקרית עולה, כי כוח משותף של גולני והנדסה הגיע למקום על מנת לבדוק את הנקודה, בעקבות דגל פלסטין שהונח אתמול, בחסות ההפגנות של פורעי חמאס המתקיימות במקום, ואז התרחש הפיצוץ של המטען שהונח מתחת לדגל.

ככל הנראה המחבלים ניצלו את הערפל כדי להתקרב לגדר ולהטמין את מטען החבלה ממש בצמוד. לאחר מכן, הם תלו ככל הנראה דגל כלשהו במקום כדי למשוך את כוחות צה”ל לנקודה – ואז להפעיל את המטען.

הפצועים קשה הם לוחמי הס”פ מהנדסה קרבית.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות