עו”ד בן גביר דורש מהיועץ: פתח בחקירה ותעצור את ג’יבריל רג’וב

עורך הדין פנה ליועץ המשפטי בדרישה לפתוח בחקירה נגד ג'יבריל רג'וב, מבכירי הרשות, שהתעמת וביזה לוחמי מג"ב בחברון: "אין לו כל חסינות המאפשרת לבצע עבירות פליליות כלפי חיילי צה"ל" • הטיח בלוחם שהוא "מטורף" - ואמר ללוחמת: "תשתקי ולכי לעזאזל, חוצפנית, שבי בשקט"
חיים טוויל
ל' שבט התשע"ח / 15.02.2018 14:50

עורך דין איתמר בן גביר, מראשי ‘עוצמה יהודית’, פנה היום (חמישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה ודרש ממנו לפתוח בחקירה נגד ג’יבריל רג’וב,  מבכירי הרשות הפלסטינית.

זאת לאור התיעוד שפורסם אתמול, בו נראה רג’וב מתעמת עם לוחמי מג”ב סמוך למערת המכפלה, מטיח בחייל שהוא “מטורף”, ואומר לחיילת: “תשתקי ולכי לעזאזל, חוצפנית, שבי בשקט”.

במכתבו כתב עורך דין בן גביר: “מעבר לשפלות המוסרית אליה הגיעו שוטרי משמר הגבול ולא באשמתם כאשר לא הגיבו לדברי רג’וב  – פרט לחצי משפט על “התערבות משטרתית מוגברת” – הרי שברור לך שהדברים נעשו בניגוד לחוקי מדינת ישראל”.

בן גביר מציג את הסעיפים המשפטיים הקובעים: “מי שהחל לבצע הפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור דינו מאסר של שנתיים”, וכן שמי שמפריע לשוטר במילוי תפקידו “צפוי למאסר על עד שלוש שנים”.

עו”ד בן גביר מוסיף וכותב ליועץ: “כפי שידוע לאדוני, לרג’וב אין כל חסינות המאפשרת לו לבצע עבירות פליליות כלפי חיילי צה”ל, שוטרי מג”ב ואזרחים ישראלים.

“לפי כללי המשפט הבינלאומי ופסיקה שהתגבשה במיוחד בשנים האחרונות במדינת ישראל עולות שאלות לא פשוטות בדבר המעמד של מה שמכונה ‘הרשות הפלסטינית’, אלא שבכל מקרה אין להשלים עם מצב שבו יו”ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית עובר עבירות פליליות במדינת ישראל וקצינים שעומדים במקום מחליטים להבליג על כך”.

בן גביר דורש לפתוח בחקירה משמעותית: “אני דורש שתיפתח חקירה במהלכה ייעצר רג’וב והוא יועמד לדין. כל תוצאה אחרת יש בה לא רק פגיעה בריבונות הישראלית, זילות חיילי צה”ל, פגיעה בכבוד ישראל, עידוד למעשה אלימות ורוח גבית לטרור – אלא הפרת חוק שמתרחשת בעיר חברון, סמוך למערת המכפלה, כאשר פעם אחר פעם הדגשתם את החשיבות של קיום שלטון החוק דווקא במקום זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמעט פעם יחידה שאני מסכים עם בן גביר
    15/02/2018 15:52
    Hhuy
  1. רגוב בכיר ברדות הפלשתינית פגע בחוק הישראלי. פגע בחיילינו המייצגים את מדינת ישראל. ולכן פגע בשחצנותו בכולנו. עליו לעמוד לדין ולשאת בעונש הולם.