מוזס זעק במליאה: “מהתלים בנו, חילולי השבת בלתי נסבלים יותר”

יו"ר סיעת יהדות התורה קרא לראש הממשלה לטפל בחילולי השבת באופן מידי, למרות המתיחות בצפון והעיסוק בביטחון: "מה שחמור הוא השקר המוסתר, כאשר כל שר מגלגל את האחריות לשר אחר"
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התשע"ח / 13.02.2018 11:42

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס, נשא דברים במליאת הכנסת -וזעק: “לא נוכל לשאת עוד את חילולי השבת המתרחשים בחסות המדינה, מידי שבת בשבתו”.

מוזס המשיך בכאב: “כל יום ראשון אנחנו מתעוררים מחדש ושומעים בכאב על חילולי שבת שבוצעו על ידי רכבת ישראל, או על ידי חברת החשמל, או בכביש 6. קבלנו את השבת במתנה לעם היהודי. על השבת מסרו נפשם יהודים בכל הדורות, ורבים מאוד סיפורי גבורת הנפש של יהודים בשואה ובעוד תקופות נוראות למען שמירת שבת.

“וכאן, במדינת היהודים, כל מוצאי שבת מתוודעים לחילול שבת מחדש, תוך כדי העסקת יהודים בשכר חריג של עד 300%-400%! ומה שחמור מכך הוא השקר המוסתר, כאשר כל שר מגלגל את האחריות לשר אחר. שר התחבורה מגלגל לשר העבודה, ומשרד העבודה מאשים את משטרת ישראל שאילצה אותם לבצע עבודות משום פיקוח נפש. גלגולי האחריות הללו הם היתול בציבור! איננו יכולים לקבל את זה יותר!”

מוזס המשיך: “רק לפני כמה שבועות אישרנו כאן את החוק שיזמנו, חוק ‘מסורת ישראל, ולמרות זאת קורה מה שקורה וחילול השבת ממשיך כל שבוע.

“ברחבי העולם, שם לא שומרים שבת והתנועה זורמת 7 ימים בשבוע, גם נאלצים לבצע תיקונים. גם שם משדרגים. גם שם מתחזקים. וראה זה פלא, עושים זאת בלי לסגור כבישים ובלי יום מנוחה. מפתחים כבישים תוך כדי שגרה. מדוע כאן במדינת היהודים לא יכולים לבצע אותו הדבר תוך שמירת שבת ומניעת חילולה?”

מוזס אמר עוד, כי סיעת יהדות התורה מצפה מראש הממשלה שעם כל עיסוקיו הבטחוניים והמדיניים, ייתן את הדעת ויבצע את הנאמר בהסכם הקואליציוני ביננו – “וזכות השבת תגן עלינו ועל עם ישראל כולו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכל כבר מותר...
    13/02/2018 14:22
    אכפתניק
  1. מוזס התמים, עדיין לא התעדכנת שעם שובו של חברך לסיעה ליצמן למשרד הבריאות כסגן שר – הוסרה גם האחריות לחילולי השבת במדינה והכל מותר?!