נפתלי בנט: “אחרי עידן נתניהו אני מתכוון שאנחנו ננהיג את המדינה”

יו"ר הבית היהודי בכנס ירושלים: "מאחל לראש הממשלה לצאת נקי ולהמשיך להנהיג את ישראל. כתב אישום נראה רחוק מאוד ובוודאי שעל המלצות לא הולכים לבחירות"
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 13:30

שר החינוך נפתלי בנט, יו”ר הבית היהודי, התארח היום (שני) בכנס ירושלים ה-15 של העיתון ‘בשבע’ וקיים ראיון ”אחד על אחד” עם כתב חדשות 2, עופר חדד.

בפתח דבריו סיפר בנט כי בישר לסופר דוד גרוסמן על זכייתו בפרס ישראל לספרות: “זה נכון שיש לנו עמדות פוליטיות שונות אך בסופו של דבר אנחנו עם אחד”.

שר החינוך החבר בקבינט הביטחוני התייחס לאירועים האחרונים בצפון ואמר: “במקום לטפל בחיזבאללה ובשאר אירגוני הטרור, יש לטפל בראש הנחש – באיראן. לא יעלה על הדעת שחיילים שלנו נופלים בסג’עיה במלחמה מול הגרורות של איראן, והם יישבו להם בנחת בטהרן.

”זו עדיין לא התפיסה הרשמית של הקבינט, אבל אני מניח שבעוד כמה חודשים כולם יחשבו כמוני. אני לא יכול לפרט במה מדובר, אבל לא יעלה על הדעת שנמשיך להתעסק עם הגרורות”, הדגיש.

יו”ר מפלגת הבית היהודי הסביר את חשיבות נוכחותו בממשלת נתניהו ואמר כי מ-2013 מתחיל שינוי בממשלת נתניהו: “אנחנו עמוד השדרה של הממשלה הזו ואנחנו מאוד משפיעים. אחרי עידן נתניהו אני מתכוון שאנחנו ננהיג את המדינה. נתניהו של לפני 2013 זה נתניהו של שתי מדינות ועכשיו המדיניות הזו השתנתה”.

בנט נזכר בימי מלחמת לבנון השנייה: “אני מזכיר לכם איך הגעתי לפוליטיקה. אמרו לנו אז, במלחמה, לנהוג עם חיזבאללה עם פינצטה. אין דבר כזה. אם יש תותח בתוך הבית אז הבית הזה הוא בסיס צבאי ודינו להיהרס”.

בנט גיבה את נתניהו – אך מבהיר: “כשהוא פועל בדרך שמשרתת את מדינת ישראל אז אני מגבה אותו. וכשזה לא בדיוק כפי שאנחנו חושבים, אז אני מנסה לשנות את זה… עובדה שהעברנו את חוק ההסדרה למרות שאיימו עלינו שהשמיים יפלו. אני לא חושב שיש בינינו הסכמים, יש הערכה הדדית וכבוד”.

פליטת הפה של בנט משקפת ככל הנראה את דעתו האמיתית על נתניהו. לשאלת המראיין האם ‘הפסקת האש’ בין השניים נובעת ממצבו הקשה של ראש הממשלה בעקבות החקירות, אמר בנט כי הוא בדרך כלל נוהג לעמוד לצידו של האנדרדוג…

על רקע חקירות המשטרה נגד נתניהו אמר שר החינוך: “אני מקווה שהממשלה לא תיפול ואני מאחל מעומק ליבי שראש הממשלה ייצא נקי וימשיך להנהיג את מדינת ישראל. כתב אישום נראה רחוק מאוד ובוודאי שעל המלצות לא הולכים לבחירות. אני לא רוצה לענות על השאלה של כתב אישום, כי זו שאלה היפותטית ואני לא רוצה לענות על שאלות היפוטתיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות