הקטל בכבישים • ביום אחד: שישה הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ

שני בני 20 נהרגו בתאונה קטלנית בכביש 89 סמוך לצומת כברי • נער בן 16 שרכב על טרקטורון נהרג סמוך לקיבוץ עמיעד • רוכב אופניים בן 25 נהרג בתל אביב • ילד בן 8 שחצה את הכביש נהרג במודיעין עלית • נהג כבן 70‎ נהרג בהתנגשות שני רכבים ליד קרית גת
חיים טוויל
כ"ב שבט התשע"ח / 07.02.2018 00:11

שישה בני אדם נהרגו היום ביום שלתאונות ברחבי הארץ.

• לפחות שני בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו קשה ואנוש הערב (שלישי) בתאונת דרכים בכביש 89 סמוך לצומת כברי, ליד עכו.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים.

מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב, אחד הרכבים התהפך לתעלה בצד הכביש. כוחות חילוץ והצלה נמצאים במקום וכן כוחות משטרה שמכווינים את התנועה לדרכים חלופיות.

דודו אלפסי, חובש בכיר במד”א: “מדובר בתאונה קשה מאוד. צעיר כבן 20 שכב על הכביש בסמוך לאחד הרכבים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בו פעולות החייאה, אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נקבע מותו.

“בסיוע כוחות הכיבוי חילצנו משני הרכבים את הפצועים הנוספים. מהרכב הראשון חולצו שני צעירים כבני 20 במצב אנוש וקשה שסבלו מפגיעה רב מערכתית. הם טופלו בשטח ופונו בניידות לטיפול נמרץ לבי”ח נהריה הסמוך. נהג הרכב השני, גבר כבן 30 שהתהפך עם רכבו מעבר לגדר ההפרדה, טופל בשטח תוך כדי פעולות החילוץ ופונה גם כן לבי”ח כשמצבו קשה”.

מנחם גולדברג, חובש באיחוד הצלה, סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בתאונה עם מעורבות רכב פרטי ורכב מסחרי שנפל לתעלה. למרבה הצער נקבע מוות בזירת התאונה של שני גברים ששהו ברכב המסחרי שמעורב בתאונה. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לפצוע באורח אנוש שפונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה שבסמוך. כמו כן פצוע נוסף פונה מהזירה טרם הגעת הכוננים”.

• נער בן 15 מהיישוב טובא זנגרייה נהרג בהתהפכות טרקטורון בסמוך לקיבוץ עמיעד שבגליל העליון. חובשים ופרמדיקים של מד”א פינו את הנער לבית החולים, שם נקבע מותו.

מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הנער, שלא החזיק ברישיון, התנגש בעמוד גדר, איבד שליטה והתהפך.

חובש בכיר במד”א דוד כהן, שהגיע לזירת האירוע, סיפר: “סמוך למושב אליפלט חברתי עם רכב פרטי שהוציא מהשטח צעיר בן 15 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה במצב קשה מאוד ולא יציב לבית החולים כשהוא מונשם”. שם, לאחר זמן קצר, נקבע מותו.

אמבולנס

התאונה בקרית ספר. צילום: דוברות מד”א

• בקריית ספר נהרג הילד משה הורביץ בן ה-8, שנפגע מכלי רכב כשחצה את הכביש ברחוב משך חכמה. חובשים ופרמדיקים של מד”א הגיעו למקום, ביצעו פעולות החייאה בילד ופינו אותו לבית החולים – שם הוא נפטר מפצעיו. כוחות משטרה הגיעו לזירת התאונה ופתחו בבדיקת הנסיבות.

• בבוקר נפגע צעיר בן 25 שרכב על אופניים חשמליים בשדרות רוקח שבתל אביב. משאית התנגשה בו סמוך ליציאה לאיילון דרום. חובשים ופראמדיקים של מד”א פינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר, שם נאבקו הרופאים על חייו. ובשעות הערב נקבע מותו.

• מוקדם יותר נהרג גבר כבן 70 בתאונת דרכים עם מעורבות שני כלי רכב בכביש 35 בין מחלף קריית גת לכיוון צומת לכיש, סמוך ליער המלכים.

מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף קרית גת וצוות אמבולנס של איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים בזירת התאונה וביצעו פעולות החייאה על גבר שנפצע אנוש, אך למרבה הצער נקבע מותו בזירת התאונה בתום מאמצי ההחייאה.

יענקי ויינברג חובש רפואת חירום באיחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות שני כלי רכב. יחד עם צוות אמבולנס של איחוד הצלה ביצענו החייאה על גבר שנפצע באורח אנוש אך למרבה הצער נקבע מותו בזירת התאונה, עקב אופי הפציעות הקשות מהם סבל.

“כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לפצוע בינוני ולצעירה באורח קל עד בינוני. צוותי כיבוי פעלו בזירת התאונה לחילוץ גופת ההרוג והפצוע בינוני”.

תאונה, יער המלכים

התאונה ליד יער המלכים. צילום: דוברות איחוד הצלה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות