“איך חטפו נשמה כמוך”: הרב איתמר בן גל הי”ד הובא למנוחות • צפו

מאות בני אדם הגיעו להלוויתו של הרב איתמר בן גל הי"ד, אב לארבעה ילדים קטנים, שנרצח אתמול • אביו ספד: "אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך" • ראש הישיבה: "הרב איתמר, מה אני אגיד לכיתה שלך?" • דגן לנתניהו: "להכריז היום על הפיכת הר ברכה לעיר"
חיים טוויל
כ"א שבט התשע"ח / 06.02.2018 12:44

מאות בני אדם הגיעו היום (שלישי) ליישוב הר ברכה שבשומרון כדי ללוות את הרב איתמר בן גל הי”ד, שנרצח אתמול בפיגוע דקירה בכניסה לעיר אריאל, כשהיה בדרכו לשמחת ברית מילה משפחתית – בדרכו האחרונה.

בהלוויה השתתפו רבנים, ראשי ישיבה, יו”ר הכנסת, שרים, חברי כנסת וחברים.

איתמר הי”ד, בן 29, היה נשוי למרים ואב לארבעה ילדים בני שנה עד שבע. הוא גדל ברחובות ולימד תלמידי כיתה ח’ בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל.

הרב אליעזר מלמד, רב הישוב, ספד בדמעות וחיזק את המשפחה. הרב קרא לממשלה להרחיב את הישוב ולהמשיך את בניית ארץ ישראל.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: “אבד חסיד מן הארץ, אבד לנו הרב איתמר שכל חייו הקדיש לחינוך והאיר את העולם בחסד. יחד איתך מרים הוא הקים משפחה לתפארת ואני בטוח שאתם תמשיכו באהבת ישראל.

“המחבל השפל שהתגנב אתמול לרב איתמר לא הכיר אותו ולא ידע במי נועץ את הסכין, אבל כל מי שמכיר את איתמר יודע מה המחבל ראה. הא ראה את האור. אומרים שמפגע בודד רוצח סתם וזה לא סתם. הוא רצה למחוק את החיוך שלו. זה הרצון של אויבנו לגדוע אותנו מחבלי הארץ. הרוצחים של הרב שבח קיוו להרוס את ההתיישבות בחוות גלעד. הרוצח של איתמר רצה לכבות את האור כאן ובעיניו של איתמר, אבל הם לא יצליחו”.

דניאל בן גל, אביו של איתמר, ספד: “מתנה יקרה קיבלנו לפני כ-30 שנה והיום אנחנו נפרדים ממנה בצער. אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך, בלי הפנים הטובות והקורנות מאושר תמיד. הספקת כל כך הרבה, אבל השאיפות שלך להתקדם לא פסקו לרגע. הנאתך מחינוך של הדור הבא בישראל האירו את פניך וכל הזמן באת להתייעץ.

“בני היקר, הסר דאגה מליבך. נמשיך ללוות את ילדיך הקטנים והמתוקים עד אשר יזכו לבנות בתים ישראל. הארורים, שתוכניתם המרושעת לעצור את מפעל ההתיישבות, לא יצלחו”.

הלווית הרב איתמר בן גל הי"ד

מרים, אלמנתו של הרב בן גל, ספדה לו: “אני רוצה להבטיח לך שנהיה חזקים. אמשיך לגדל את ילדינו ונחיה בשמחה כמו שרצית”.

שר החקלאות אורי אריאל קרא להפוך את הישוב לעיר “ומהר… לא צריך לחכות שמישהו יירצח כדי שנבנה את הר ברכה, את חוות גלעד או כל יישוב אחר”.

הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל בה לימד הרב בן גל הי”ד ספד: “הרב איתמר מה אתה עושה פה? מה אני אגיד לכיתה שלך? הם שואלים אותי למה. הם שואלים מי יחליף אותך. מי מסוגל להחליף אותך? השארת אותנו יתומים. תמיד אמרת לי ‘אלה לא התלמידים שלי, אלה הבנים שלי'”.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, קרא לממשלת ישראל להמשיך בבנייה ביישובי יהודה ושומרון – כתשובה לפיגוע: “כמה קצרים היו חייו אבל כמה מלאים ומשמעותיים. כאן לימדת בהר ברכה, בחצי השנה האחרונה נסעת כל יום את המרחק לגבעת שמואל, כדי ללמד, כדי לחנך, כדי להעניק את התורה לדור הבא. כדי לחברם לארץ ישראל, כמה טוב לב היה לך. בחיוך כובש אוהב אנשים ואנשים אוהבים אותו. כמה התמסרתם אתה ומרים היקרה לחינוך. להר ברכה. לבית הספר היסודי, לישיבה.

“איך הצליחו המרצחים השפלים. איך חטפו נשמה גבוהה וטהורה כמוך. חברינו בממשלת ישראל, אנחנו מצפים היום לתשובות. לא ייתכן שאבדה ההרתעה. פיגוע שני בשומרון בתוך פחות מחודש, לא ייתכן שהמחסומים לא חזרו. לא ייתכן שבאמצע היום בצומת מרכזית בלב מדינת ישראל מחבל שפל יורד ממונית ומבצע את זממו ללא חשש, ללא מורא.

“תשובה זה לא מסרים של חולשה. תשובה זה עוצמה של בניין הארץ. תשובה זו חיזוק ההתיישבות בארץ ישראל. תשובה זו מלחמה נחושה. לא רק במרצחים עצמם אלא בשולחיהם, המסיתים, מהרשות הפלסטינית.

“אני אומר מכאן מהמקום הזה, למרצחים השפלים ובראשם למחבל מחמוד עבאס יימח שמו, לעולם לא תשברו אותנו. מכאן, ליד מיטתו של הרב איתמר הי”ד, אנחנו נשבעים: לעולם לא נשבר! הר ברכה הוא אחד הישובים החזקים במדינת ישראל. אחד הישובים שלמרות שהוא בקו הראשון של ההתיישבות בהר גריזים מעל שכם, הוא עם קצב הגדילה הגבוה במדינת ישראל. עם למעלה מ-2000 תושבים. עם אחד המעונות הגדולים בארץ.

“לבנו שבור לרסיסים, אך רוחנו איתנה. כאן בהר ברכה תהיה עיר. זו תשובתנו האזרחית. תפקידו של צה”ל הוא לנקום – ברשות הפלסטינית הטרוריסטית, במרצחים ובשולחיהם. תפקידנו שלנו, המתנחלות והמתנחלים בשומרון, הוא לחזק את בניין ארץ ישראל, ולנקום ולתקן את חילול עם ישראל שהיה כאן אתמול, וחיזוק שורשינו כאן בהר ברכה.

“אדוני ראש הממשלה. אתה מקשיב לנו עכשיו. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה, להכריז היום על הפיכתו של הישוב הר ברכה לעיר ואם בישראל. אני קורא לך אדוני ראש הממשלה לתת את התשובה הנחושה והאמיתית לרצח הנורא הזה. “מרים היקרה. משפחות יקרות. אנחנו מבטיחים להיות לצדכם. לעולם לא תהיו לבד. נתחזק ביחד. הקב”ה ייתן כוחות למשפחה היקרה למשפחת הר ברכה לקהילת השומרון ולכל עם ישראל, לחיילי צבא ההגנה לישראל. התנערי מעפר קומי. לבשי בגדי תפארתך עמי, בבניין ארץ ישראל ננוחם”.

איתמר בן גל הי"ד, הרב רזיאל שבח הי"ד

החברים בתמונה המשותפת. צילום: באדיבות המצלם

אביעד שררה, חברם המשותף של הרב איתמר בן גל והרב רזיאל שבח הי”ד, שנרצחו בפיגועים בתוך חודש, ספד הבוקר ברשת ב’: “זכיתי להיות חבר של שני אנשים מאוד מאוד מדהימים . לכל אחד הייתה אישיות מיוחדת משלה. פשוט מזעזע להיות בתוך חודש בשתי לוויות של חברים”.

שררה סיפר על ההיכרות בין השניים ועל ההיכרות בינם לבינו: “הם הכירו ונפגשו ביום ההולדת שלי. הרב בן-גל היה בנאדם ממש מיוחד, שמח. הכרתי אותו בתנועת נוער. מדהים לראות את הכיוון וההתפתחות והגדילה שלו. איש חינוך משכמו ומעלה. פשוט לראות ולהעריץ. אני בנאדם חולה. היה חשוב לו להתקשר לשאול מה שלומי”.

החבר המשותף המשיך וסיפר: “אני ורזיאל התנדבנו ביחד בעמותת ‘קו לחיים’ שעוזרת לילדים חולי ניוון שרירים. בנאדם שמח, מקרין אור. גם אצל הרב בן-גל וגם אצל הרב שבח פיעמה אהבת ישראל, תורת ישראל. לא מהפה אל החוץ. אנשים עם ערכים שחיו אותם”.

גם אלמנתו של הרב רזיאל שבח, יעל, התראיינה הבוקר לרשת ב’ ודיברה על הקשר המשותף בין בעלה לבין הרב בן-גל. “היה להם חבר משותף חולה. שניהם אנשים טובים ושניהם באו לביקור חולים ורצו לשמח אותו”, אמרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות