האלמנה מרים בן גל: ”בעלי נרצח על אדמת ארץ ישראל בגלל שהוא יהודי

כוחות צה"ל והשב"כ הרחיבו את המצוד אחרי המחבל הערבי, בעל האזרחות הישראלית, שדקר למוות את הרב איתמר בן גל הי"ד, בן 29, אב ל-4 ילדים, מהר ברכה • אלמנתו מרים: "איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראלי. אני פה בבית שלי, בבית שהוא לא יחזור אליו. מחר נקבור אותו פה"
חיים טוויל
כ"א שבט התשע"ח / 06.02.2018 00:07

כוחות צה”ל, משמר הגבול וסוכני שב”כ מנהלים גם הלילה מצוד אחר המחבל הערבי עבד אל-חכים עאדל עאצי, שרצח בפיגוע דקירה את הרב איתמר בן גל הי”ד, תושב היישוב הר ברכה בן 29 – בכניסה לעיר אריאל.

הלוויתו של בן גל, אב לארבעה ילדים קטנים, תיערך הבוקר (שלישי) בשעה 10:45 ביישוב הר ברכה.

מרים בן גל, אלמנתו של איתמר אמרה הערב: “היום בצהריים איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל – שנרצח בגלל שהוא יהודי. אני פה בבית שלי, בבית שהוא לא יחזור אליו. מחר נקבור אותו פה בהר ברכה בישוב שהוא כל כך אהב, כל כך רצה לפתח”.

המחבל עבד אל-חכים עאדל עאצי שביצע את הפיגוע הוא הוא אזרח ישראלי, בעל תעודת זהות כחולה המתגורר ביפו. הרוצח, בן 19, הוא בן לאם ישראלית ואביו משכם.

לפני יותר משנה נקלט המחבל בבית השנטי לנוער בסיכון לתקופה קצרה של כמה שבועות. בנוסף לכך, הוא טופל במסגרת רשות חסות הנוער, ועבר בכמה קורות גג של ארגונים הפועלים עם בני נוער בסיכון.

ממשרד הרווחה נמסר: “מדובר בצעיר המוכר לשירותי הרווחה, חסר קורת גג ומכור לסמים. לאורך השנים נעשו ניסיונות לסייע לצעיר שננטש על ידי הוריו והוא קיבל כמה וכמה פתרונות דיור ושיקום מהמדינה, אולם בחר להפסיק את התהליך בכל פעם. בשל צנעת הפרט לא נוכל להרחיב עוד”.

המחבל הגיע לטרמפיאדה בכניסה לאריאל במונית שירות, כשהוא חמוש בשני סכינים. הוא הפתיע מאחור את איתמר בן גל הי”ד, שהיה בדרכו לשמחת ברית מילה של גיסו וגיסתו ביישוב הר ברכה.

לפי עדי ראייה, איתמר הי”ד צעק “פיגוע, דקרו אותי” – לפני שהתמוטט.

על פי תיעוד מזירת הרצח, הצליח בן גל הי”ד לרוץ מהטרמפיאדה עשרות מטרים – עד שהתמוטט בפתח אוטובוס שעצר.

המחבל פתח בריצה אחריו. קצין צה”ל שרדף אחריו עם רכבו התנגש בו, אך הוא נמלט לכיוון הכפר כיפ אל-חארס הסמוך, ובדרכו השליך את הסכינים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה צנעת הפרו
    06/02/2018 00:10
    עם הארץ
  1. צנעת הפרט של מחבל ?????????

  2. ''בשל צנעת הפרט לא נוכל להרחיב עוד"?!
    06/02/2018 06:46
    עלוב
  3. איזה צנעת ואיזה פרט הוא רוצח בדם קר ולכן אין בזכותו שום צנעה ושם פרט כל חייו העלובים צרכים להיות חשופים למען יראו ויראו! שום זכות לא מגיע לרוצח מתועב זה בטח לא שהתקשורת תגונן עליו! כמובן גם על כל דומיו הם מחבלים קרים ועלובים כמו בכל פיגוע דקירה באים מאחור ובורחים כמו אכברים. לאכברים אין צנעת הפרט!