זייברט המום: לא הודיעו שהטיפול במסתננים עובר למשרד בבני ברק

תושבי בני ברק חוששים שהמסתננים יסתובבו באזורי מגורים בעת הגעתם להגיש בקשות מקלט במשרד ההגירה , כפי המצב בתל אביב • העירייה: "נבדוק האם הקמת האוהל להמתנת המבקשים בסמוך למשרדי הרשות בבני ברק מצריכה היתרי בניה"
אריה ריבקינד
י"ט שבט התשע"ח / 04.02.2018 21:29

עיריית בני ברק הודיעה הערב (ראשון) כי תבדוק את ההיבטים החוקיים של העברת הטיפול בבקשות המקלט של אריתראים וסודאנים מהמשרד של רשות האוכלוסין וההגירה ברחוב פלורנטין בתל אביב – למשרד רשות האוכלוסין הפועל בקרבת המרכז המסחרי שבצפון בני ברק.

בעקבות חשש של תושבי העיר כי המסתננים יסתובבו באזורי מגורים בעת הגעתם להגיש בקשות מקלט, כפי שהיה המצב בתל אביב, מנסה מזכיר העירייה ודוברה, אברהם טננבוים, להרגיע. “המשרדים ממוקמים מרחק רב מבתי מגורים”, הוא טוען. “ולא זו בלבד, גם ישנו נתק ראייתי מוחלט, שכן קיימת גם הפרדה בין אזורי המגורים למיקום משרדי הרשות בגלל מרכזי משרדים ומסחר בשטחים גדולים שקיימים ביניהם”.

למרות ניסיונות ההרגעה, גם עיריית בני ברק תמהה, לדבריו, על העברת המשרד לבקשות מקלט למתחם שממוקם לא הרחק מאזור מסחרי – ובמיוחד על העברת המשרדים בלא תיאום ובלא כל הודעה מוקדמת לעירייה.

“הבדיקה גם תכלול האם הקמת האוהל להמתנת המבקשים בסמוך למשרדי הרשות בבני ברק מצריכה היתרי בניה –  ואם כן,  האם בידי מקימי האוהל ישנו ההיתר החוקי”, אומר טננבוים.

בעירייה גם התלוננו על מה שהם הגדירו “מהירות פניית אישי ציבור פוליטיים לתקשורת, דקות אחדות לאחר פרסום הידיעה על תכנית ההעתקה”, למרות שאף גורם עירוני העוסק בתחומי תכנון ובניה לא ידע על תכנית זו. “עוד בטרם עדכנו הגורמים הפוליטיים את גורמי העירייה העוסקים בנושאי תכנון ובניה, הם כבר מיהרו להתראיינות בכלי-תקשורת”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זייברט נתן להם גני ילדים בפרדס כץ על חשבון האברכים
    05/02/2018 03:22
    אבי
  1. האברכים צריכים לרוץ כל בוקר כ20 דקות כדי לשים את הילדות בגנים. כי זייברט נתן את הגנים לסודנים.