בליכוד חוששים מהמראה של לפיד, נתניהו הורה לגבש את חוק הגיוס בהידברות

השר יריב לוין העלה חשש שלפיד יתחזק בסקרים כתוצאה מאישור הצעת החוק החרדית, ויו"ר הקואליציה הזהיר כי החוק עלול להוביל למשבר • אבל נתניהו הבהיר: "הקואליציה הזאת חזקה, היא עברה מהמורות רבות וגם את הנושא הזה נעבור בהידברות ובשיתוף פעולה"
אריה ריבקינד
י"ט שבט התשע"ח / 04.02.2018 19:57

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (ראשון), במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, כי בכוונתו להתמודד עם חוק הגיוס המתוקן – למרות הקושי בחקיקתו המחודשת, לאחר שבג”ץ פסל את חוק הגיוס בטענה כי הוא “פוגע בשוויון”.

נתניהו אמר כי הקואליציה תשרוד את הסוגיה השנויה במחלוקת.  “הקואליציה הזאת חזקה, היא עברה מהמורות רבות וגם את הנושא הזה נעבור בהידברות ובשיתוף פעולה”.

נתניהו ביקש לגבש הסכמות עם ראשי סיעות הקואליציה, בטרם יוחלט איך להתקדם.

במהלך הישיבה הציגו ראשי הסיעות החרדיות את הצעת החוק החדש, שמטרתו להכיר בלימוד תורה כערך יסוד במדינה.

בתגובה, השר יריב לוין ויו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם הביעו הסתייגו ממנה. השר לוין העלה את החשש שלפיד ימריא בסקרים כתוצאה מהחוק. אמסלם טען, כי בניגוד להתחייבות של סיעות הקואליציה לקדם את חוק הגיוס, חוק יסוד חדש עלול ליצור משבר.

בנוסח הצעת החוק – שנחשף ביום חמישי על ידי יקי אדמקר בוואלה, נכתב כי “לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי” וכי “מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה”.

טיוטת ההצעה גובשה בשבועות האחרונים על ידי השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב יחד עם השר לשעבר אריאל אטיאס ומשפטנים בכירים, בהם עורך הדין יצחק מירון.

גם במהלך ישיבת שרי הליכוד מוקדם יותר היום הוצגו קולות המתנגדים להצעת החוק החרדית. לטענת המתנגדים, חוק כזה יגביר את ההסתה נגד ממשלת הליכוד ויעניק יתרון נוסף ללפיד.

היום הסירה ועדת השרים לחקיקה את חוק השוויון בנטל שהגישה סיעת ‘יש עתיד’. מדובר בחוק שעבר בקדנציה הקודמת ובוטל בלחץ הסיעות החרדיות בתחילת הקדנציה הנוכחית.

החוק החדש שנחקק בוטל  על ידי בג”ץ שהטיל על הכנסת לחוקק חוק גיוס חדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוסר חרדי כפיה ורצח והודים בסקילה על חילול שבת. עזבו שזה בנאדם ועוד יהודי יש דברים יותר חשובים כמו רצח וזה מוסרי כי כתבנו את זה על דף
    04/02/2018 20:28
    פנטזיות דתיות קיצוניות
  1. מסר חרדי התקפה לרצח