חוות גלעד אושר בממשלה • יעל שבח: ‘הפכת מספדי למחול לי’ I צפו

נתניהו: "ביקשתי מיעל לחבק את הילדים עבורנו. מול המרצחים ומקדשי המוות - אנחנו מקדשים את החיים" • יעל שבח אחרי האישור: "אין מילים לתאר את הרגע הזה. הכאב נמהל באושר" • יוסי דגן: "זה רגע היסטורי, הממשלה עשתה את המעשה הציוני הנכון. התרגשות גדולה מאוד"
אריה ריבקינד
י"ט שבט התשע"ח / 04.02.2018 13:56

לאחר 15 שנים של מאבק: הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) פה אחד את הסדרתה של חוות גלעד והכרזתה כיישוב חדש ביהודה ושומרון.

ראש הממשלה הציג בתחילת הישיבה את הצעת ההחלטה וסיפר כי דיבר עליה עם יעל שבח.

“לפני דקות אחדות שוחחתי עם יעל, אלמנתו של הרב רזיאל שבח ז”ל. אמרתי לה שכל העם וכל חברי הממשלה מחבקים אותה ואת הילדים בימי יגונם. ביקשתי ממנה גם לחבק את הילדים עבורנו”, סיפר נתניהו.

הוא ציין: “אמרתי לה שהמדיניות שלנו מתבצעת בשני מישורים: האחד – מיצוי הדין. אתמול שוב פעלו כוחותינו בניסיון לתפוס את אחרוני המרצחים והסייענים לרצח של הרב שבח ז”ל. אנחנו לא נשקוט עד שנביא את כולם לדין – ואנחנו נביא אותם לדין”.

נתניהו הוסיף: “הדבר השני שמנחה את המדיניות שלנו הוא חיזוק ההתיישבות. מי שחשב שעל ידי הרצח המתועב של תושב חוות גלעד, אב לשישה, שהוא ישבור את רוחנו וירפה את ידינו טעה טעות מרה”.

לדבריו, “הממשלה תסדיר היום את המעמד של חוות גלעד כדי לאפשר המשך של חיים סדירים במקום, מול המרצחים ומקדשי המוות אנחנו מקדשים את החיים. זו תמצית המדיניות של הממשלה”.

צילום: רועי חדי

כפי שדווח בחרדים 10, מיד לאחר שנודע ליעל שבח, אשתו של רזיאל שבח הי”ד על הירצחו של בעלה, היא פנתה לראש מועצת שומרון יוסי דגן וביקשה ממנו לסייע לה להביא תשובה אמיתית לרצח – אישור חוות גלעד.

הישוב חוות גלעד הוקם בשנת 2002 על ידי איתי זר ואשתו בת ציון, כתשובה לרצח אחיו של איתי, גלעד זר הי”ד.

היישוב הוקם על אדמות אותן רכש אביו של גלעד זר – משה זר. אלא שמאז סירבה הממשלה לאשר את הקמת הישוב, למרות שהוא נבנה על אדמות פרטיות של יהודים ונמצא בבעלות פרטית.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר ברגע שנודע לו על ההחלטה: “זה רגע היסטורי ומרגש. למשפחת שבח, לישוב חוות גלעד, למדינת ישראל כולה. החלוצים של חוות גלעד הוכיחו כי לא ניתן לנצח את הרוח. זהו ניצחונה של האמת ושל הציונות מעל הכל”.

חוות גלעד, יעל שבח

יעל שבח מתחבקת עם אמו של גלעד זר הי”ד. צילום: מירי צחי, באדיבות מועצת שומרון

דגן הודה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשרי הממשלה שנרתמו לנושא ופעלו לאישור הישוב ולהגשמת צוואתו של הנרצח הרב רזיאל שבח הי”ד.

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל הי”ד אמרה ברגע בו קיבלה את הבשורה: “חבל שהגענו ליום הזה. אבל אם כבר הגענו, אז אני שמחה שאנחנו מצליחים להוציא ממנו את התשובה המנחמת ביותר שיכולה להיות. רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל, ושככה נראית הגאולה”.

איתי זר: “אני מאוד מתרגש, מאוד שמח. אנחנו לא שוכחים לא את גלעד ולא את רזיאל. אני בטוח שרזיאל שמח ומחייך עכשיו למעלה. האמנו תמיד שחוות גלעד תהיה יום אחד ישוב מן המניין. זה קרה יותר מהר ממה שחשבנו. ואנחנו גאים בממשלתנו שהלכה על הצעד הזה”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות