עוד עו”ד דורש ממנדלבליט: פתח בחקירה פלילית נגד שורף התפילין

חשיפת חרדים 10: עו"ד מיכאל ליטווק שיגר בשם שי גליק, מנכ"ל עמותת 'בצלמו', מכתב אל היועץ המשפטי ובו דרישה להורות על חקירה פלילית כנגד דניאל עמרם - הצעיר שפרסם סרטון בו הוא נוראה שורף זוג תפילין
חיים טוויל
י"ט שבט התשע"ח / 04.02.2018 11:49

 בעקבות חשיפת חרדים 10: אחרי הדרישה של עו”ד איתמר בן גביר מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה ולעצור את דניאל עמרם,  היוצא בשאלה שזעזע את הרשתות החברתיות כאשר פרסם סרטון בו הוא נראה שורף תפילין –  שיגר גם עו”ד מיכאל ליטווק מכתב אל היועץ, ובו דרישה לפתוח בחקירה פלילית בשל “פגיעה גסה ברגשות דת”.

“בשם מרשי מר שי שמאי גליק, מנכ”ל עמותת בצלמו – ארגון זכויות אדם ברוח יהודית”, כותב עו”ד ליטווק, “הריני לפנות אליך כדלקמן: אתמול 2018.2.1 פרסם מר דניאל עמרם בפייסבוק סרטון המבזה ומשפיל את קודשי ישראל..בסרטון שהעלה לרשת החברתית, נראה מר עמרם שורף תפילין. אין צורך להרחיב בעניין קדושת התפילין, והפגיעה הגסה ברגשותיהם של מיליוני מאמינים בארץ ובעולם”.

העו”ד מציין כי “סעיף 173( 1 )לחוק העונשין קובע כי: ‘מפרסם פרסום שיש בו כדי לפגוע פגיעה גסה באמונתם או ברגשותיהם הדתיים של אחרים’ – דינו מאסר שנה אחת”.

העו”ד מדגיש: :אין ספק שהפרסום הנ”ל, עולה להגדרת החוק. אבקשך להורות על פתיחה בחקירה פלילית לאלתר”.

אמש העלה דניאל עמרם סרטון נוסף בדף הפייסבוק שלו, בו טען: התפילין לא נשרפו. לדבריו, הוא מבקש ‘להטיל פצצה’ ולהודיע כי התפילין לא נשרפו. ”תראו, אולי יש בהם קצת כזה של שריפה אבל הם לא נשרפו”.

עמרם הוסיף כי מלבד זאת, לא היו בתפילין פרשיות. “אין כאן כלום, קניתי את הבתים של התפילין הללו במאה שקל ואין להן כל קדושה מבחינה הלכתית, רק בתים שהיו בהם פעם פרשיות יש בהם קדושה, אין בזה שום בעייה לשרוף את זה”.

הוא סיפר שאת התפילין הפרטיות שלו החזיר להוריו, ועל כן ‘כל מה שחשבתם על הסרטון כל הבלגן כל הארבע אלף חמש מאות קללות מיותרות לחלוטין’.

בהמשך אף טען: “מה נראה לכם שאני אשרוף תפילין כשיש לי משפחה חרדית? הלכתי אליהם הבאתי להם את התפילין הישנות, אני הולך לעשות איזה בלאגן לעורר אנשים בפייסבוק, זה לא תפילין, זה לא איסור, זה לא כלום”.

כפי שדווח בחרדים 10, עו”ד איתמר בן גביר, יועצה המשפטי של תנועת עוצמה יהודית, פנה שעות ספורות קודם כניסת השבת, במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו הוא דורש לפתוח בחקירה ולעצור את דניאל עמרם.

סרטון מזעזע: חוזר בשאלה שרף התפילין כ’נקמה’ בחוק המרכולים

בסרטון שנחשף ב’חרדים 10′ נראים תמונות מזעזעות בהן  עמרם שורף את תפיליו.

בפוסט שהעלה לרשת החברתית כתב עמרם כי שרף את הכלי היהודי הקדוש כ’מחאה על הכפייה הדתית’: …”בגלל שעברנו קשיים, ושרפו לנו תפילין בעבר, אנחנו רגישים בתוך תוכינו לדת. והמונפול הרבני, מנצל את זה, לא מחייב שבמודע, אבל זה נותן להם את הכח לשלוט, כי אנחנו רגישים לזה, מקבלים את זה כמובן מאילו, בתוך תוכינו. ולכן החלטתי, שלא אתן לסמל הזה, שהיה לי כבוד אליו כסמל היסטורי, להתל ולשלוט בי יותר. כי היום הדת מנצלת אותו לכפייה הדתית שלה”.

בשיחה עם חרדים 10 באותו ערב אמר עמרם כי הוא לא מתחרט: “לא. זאת הייתה בחירה ואני לא מתחרט על בחירות שלי, רק על בזבוז זמן כשכופים אותי”.

הסרטון  גרף בתוך זמן קצר מאות תגובות סוערות, חלקן עם קללות, בהן הביעו הגולשים – בהם חילונים רבים – את מחאתם על המעשה המזעזע. “אני לא האדם הכי דתי, לא האדם הכי צדיק”, כתבה שריל יפה, “אבל שראיתי את זה התחלתי לבכות”.

תלונה, שמאי גליק

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות