“פרס למחבלים”: אורן חזן הורחק לחצי שנה מדיוני המליאה והוועדות

ועדת האתיקה הטילה על הח"כ את העונש המירבי: עד כה היחידה שהורחקה לתקופת זמן כזו - חנין זועבי • יוכל להשתתף בהצבעות, אך לא לנאום, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר או שאילתות • שכרו יישלל למשך שבוע • גם הבוקר הורחק מהמליאה, אחרי שקרא לאדלשטיין להתנצל בפני נתניהו
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשע"ח / 31.01.2018 12:18

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) להרחיק את ח”כ אורן חזן מהליכוד לחצי שנה מדיוני מליאת הכנסת והוועדות.

זהו העונש המרבי שהוועדה יכולה להטיל על ח”כ והוא התקבל פה אחד בוועדה. עד היום, היחידה שהורחקה לתקופת זמן כזו, היא חברת הכנסת חנין זועבי מהרשימה המשותפת.

שכרו של ח”כ חזן יישלל למשך שבוע.  גם זו הפעם הראשונה שנשלל שכרו של חבר כנסת, מלבד מצבים של היעדרויות מישיבות המשכן.

ההחלטה של חברי הוועדה התקבלה לאור חמש קובלנות שהגישו נגדו ח”כים מכמה סיעות.

חזן יוכל להשתתף בהצבעות במליאת הכנסת, אך לא יוכל לנאום, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר או שאילתות.

ח”כ אורן חזן, הגיב על ההחלטה: “מדובר בפרס למחבלים אותו נותן אדלשטיין יו”ר הכנסת בשעה שבחר להעלים את הלוחם היחיד בטרוריסטים בכנסת”.

כבר אתמול הודלפה לתקשורת החלטת ועדת האתיקה – וח”כ חזן זעם: ”חברי ועדת האתיקה עושי דברו של יו”ר הכנסת. מפליא אותי שחברי ועדת האתיקה מדליפים את החלטה עוד לפני שאני ראיתי את החלטה”.

עוד קודם פרסום ההחלטה בצורה רשמית, הורחק היום חזן על ידי יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין מהמליאה – לאחר שקרא לו להתנצל בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו.

זאת, לאחר שאדלשטיין נשמע תוקף את נתניהו בהקלטות שפורסמו ב’כאן’, ואומר כי טרפד את חלומו של האחרון לנאום בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

חזן הטיח את הדברים בפניו של אדלשטיין ברגע שבו זומן ראש הממשלה לנאום במליאה, במהלך הדיון החגיגי לרגל יום הולדתה של הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות