העיתונאי תומאס פרידמן: “טראמפ הוא מחלה אוכלת מוח, אדם נוראי”

פרשן עיתון הניו-יורק טיימס, הנחשב לאחד העיתונאים החשובים בעולם, תקף בריאיון שהעניק ליעקב אילון באתר וואלה את נשיא ארצות הברית • "הוא מסר הצהרות שקריות או מטעות כמעט 2,000 פעם בשנה אחת, כמעט שש ליום. הוא הורס את האמת"
נתן פרל
י"ד שבט התשע"ח / 30.01.2018 16:26

תומאס פרידמן, פרשן העיתון ניו יורק טיימס, הנחשב לאחד העיתונאים החשובים בעולם, העניק ריאיון ליעקב אילון באתר וואלה.

פרידמן, הנמנה על הצד השמאלי של המפה הפוליטית, שהגיע לישראל כדי להשתתף בכנס ‘הערכה אסטרטגית לישראל’ של המכון למחקרי ביטחון לאומי,  טוען בראיון לוואלה, כי התבטאויותיו של נשיא ארצות הברית מציבות אותו ועיתונאים נוספים בדילמה מדי יום בנוגע לאופן שיש לסקרן לנוכח אמירותיו הקשות.

“נשיא ארצות הברית הוא מחלה אוכלת מוח מבחינת תעשיית החדשות”, אמר פרידמן. “הוא מחלה אוכלת מוח, משום שהוא אומר משהו כל יום כל כך שערורייתי. כפרשן, אם אתה לא מגיב לזה, אתה מרגיש שאתה משלים עם זה. אבל אם אתה מגיב – אתה מבין שאתה אף פעם לא לומד”.

פרידמן המשיך: “אני רואה אותו הורס דור שלם של כותבי טורים ועיתונאים. הם יסתכלו לאחור בעוד שלוש שנים ויבינו שמה שעשו מדי שבוע או יום הוא לכתוב על טראמפ, במקום ללמוד על הטכנולוגיה המדהימה או על השינויים הסביבתיים והכלכליים שעוברים עלינו. זה אתגר אמיתי”.

בהמשך השיחה התריע פרידמן מפני הסכנות העולות מעצם התנהלותו של הנשיא טראמפ, לדבריו, זאת חרף היחס החם לו הנשיא זוכה בישראל.

“הסיבה שאני אומר אומר שהוא אדם נוראי היא בגלל שהוא באופן אישי משתמש בנשיאות כדי להרוס את שני הדברים שמהווים את הבסיס של הדמוקרטיה האמריקנית: אמת ואמון”, אמר.

“הוושינגטון פוסט והניו יורק טיימס איתרו כמה שקרים והטעיות של טראמפ משנת נשיאותו הראשונה; אלה רק עובדות פשוטות”, הוסיף פרידמן. “הוא מסר הצהרות שקריות או מטעות כמעט 2,000 פעם בשנה אחת, כמעט שש ליום. הוא הורס את האמת ובאותה העת הוא משסה אזרח אמריקני אחד ברעהו: הגרים נגד ילידים, לבנים נגד שחורים. הוא אדם נוראי, מתועב”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נכון הוא אוכל מוח של אלה שלא חשוב להם שכל.
    30/01/2018 18:48
    עתה הגאולה
  1. נכון הוא אוכל מוח של אלה שלא חשוב להם שכל.

  2. מוח
    04/02/2018 17:03
    פנחס
  3. הם שטופי מח כפי שהוא אומר הורס כמה שנים של עיתונאים. מצוין.
    תודה