אחרי הפגישה: נתניהו ופוטין בטקס יום השואה במוזיאון היהודי • צפו

ראש הממשלה בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה במוסקבה: "אני חושב שהלקח העיקרי של עליית הנאצים ואחר כך תבוסת הנאצים, הוא שצריך לעמוד מול אידיאולוגיות רצחניות בזמן ובעוצמה"
נתן פרל
י"ג שבט התשע"ח / 29.01.2018 15:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהרים (שני), בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במוסקבה: “אני חושב שהלקח העיקרי של עליית הנאצים ואחר כך תבוסת הנאצים, הוא שצריך לעמוד מול אידיאולוגיות רצחניות בזמן ובעוצמה”.

נתניהו הוסיף: “זו המשימה שלנו גם היום ועל כך אני רוצה לדבר איתך, על המאמצים המשותפים שלנו לקדם ביטחון ויציבות באזורנו, וכמובן גם על שיתוף הפעולה ההדדי בינינו, בין רוסיה לישראל. השיחות האלה שלנו, שאנחנו מקיימים אותן מעת לעת, לדעתי תורמות הרבה להשגת המטרות האלה ואני בטוח שכך יהיה גם עכשיו”.

פוטין אמר: “אנחנו ננצל את ההזדמנות כדי לדבר על היחסים הבילטראליים שלנו וכדי לדון במצב האזור. אדוני ראש הממשלה, אנחנו שמחים מאוד לראות אותך. ברוך הבא”.

לאחר הפגישה נערך טקס לציון יום השואה הבינלאומי במוזיאון היהודי במוסקבה – שם משתתפים השניים בפתיחתה של תערוכה על המרד במחנה סוביבור לפני 75 שנה.

באוגוסט האחרון נישלה ממשלת פולין את רוסיה מהקמת מוזיאון ואתר הנצחה במחנה עצמו, וישראל ששותפה להקמה, הואשמה במוסקבה ב”בוגדנות היסטורית”. כעת, השתתפות נתניהו בטקס, אמורה לפייס את הרוסים.

בשעה 16:00 תתקיים פגישה מורחבת של צוותים משני הצדדים.

אל נתניהו מצטרפים בביקור השר לאיכות הסביבה ולנושאי ירושלים, זאב אלקין, וראש אמ”ן האלוף הרצי הלוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות