יהונתן גפן התנצל: “זו הייתה טעות” • ליברמן צייץ: “מודה ועוזב ירוחם”

אחרי הסערה שעורר השיר שכתב על הפורעת הפלסטינית, הפיזמונאי התנצל במהלך הופעה בפתח תקווה: "עצם זה שהבאתי את אנה פרנק וחנה סנש לסיפור הזה זו הייתה טעות, ואני מתנצל עליה מכל לבי"
אבי כץ
י"ב שבט התשע"ח / 28.01.2018 10:34

הפיזמונאי יהונתן גפן התייחס אמש (מוצאי שבת) במהלך הופעה שנערכה  בפתח תקווה לשיר הקצר שכתב ברשת החברתית, בו השווה בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי, שהכתה חיילי צה”ל לחנה סנש ואנה פרנק – והביע התנצלות על הדברים.

גפן אמר: “המטרה שלי הייתה להגיד שכמו שלנו יש את הגיבורים שלנו, כך גם לפלסטינים יש את גיבורי התרבות שלהם. עצם זה שהבאתי את אנה פרנק וחנה סנש לסיפור הזה זו הייתה טעות, ואני מתנצל עליה מכל לבי”.

השיר של גפן, שבצמוד לו העלה תמונה בה נראית תמימי מכה את הקצין,  גרר ביקורת רבה, שהגיעה לשיאה כששר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע כי הורה להפסיק ולהשמיע את שיריו בגלי צה”ל.

“מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי לעאהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל. רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת”, צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

ההוראה של שר הביטחון גררה עימות בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לאחר שזה הבהיר כי אין לשר את הסמכות להתערב בתכנים של גלי צה”ל.

הבוקר, בעקבות הפרסום על התנצלותו של גפן והבעת החרטה על ההשוואה שביצע – כתב ליברמן בטוויטר: “מודה ועוזב ירוחם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהונתן גפן
    28/01/2018 12:32
    עמית
  1. ליברמן הוא הגיבור הלאומי שלנו.הוא כתב על יהונתן גפן :״מודה ועוזב ירוחם״.פירושו:שיהונתן התנצל על כך שהשווה את אנה פרנק לתמימיהפלסטינית הזבלה כדי לקבל רחמים לעצמו ולכפות על מעשיו או דבריו אבל זה לא מתקבל מפני שצריך להתלוות לכך העניין של הפסקת המעשה,יהונתן ממשיך לטעון שאנחנו עם כובש ושלכן לפלסטינים יש זכות לגיבור לאומי משלהם (עאהד תמימי הזבלה).יהונתן ןאביב גפן אב ובנו הם אותה סחורה.