טראמפ זועם: “הפלסטינים זלזלו בנו ואנחנו צריכים להמשיך לסייע להם?”

טראמפ בפתח הפגישה עם נתניהו בדאבוס: "הכסף הזה על השולחן ולא יעבור אליהם, אלא אם יחזרו למשא ומתן" • "הם יצטרכו לכבד את ההליך של העברת השגרירות ואת העובדה שארה"ב מסייעת להם בכספים במשך שנים רבות"
נתן פרל
ט' שבט התשע"ח / 25.01.2018 17:28

נשיא ארה”ב טראמפ נפגש אחר הצהרים (חמישי) עם ראש הממשלה נתניהו בדאבוס שבשוויץ – והבהיר נחרצות: כספים אמריקנים יועברו לפלסטינים, רק אם ישובו לשולחן המשא ומתן.

“אנחנו נותנים לפלסטינים מאות מיליוני דולרים, והם לא מכבדים אותנו”, אמר טראמפ בפתח הפגישה עם נתניהו. “הם לא כיבדו אותנו, כשלא אפשרו לסגן הנשיא לבקר אותם ואנחנו צריכים להמשיך לסייע להם? הכסף הזה על השולחן ולא יעבור אליהם, אלא אם יחזרו למשא ומתן. צריך להבין שהסיוע הכספי לפלסטינים הוא לא דבר מובן מאליו”.

טרמפ הוסיף: “ישראל רוצה בשלום. אף מתווה שלום בעבר לא הגיע לסיומו בגלל נושא ירושלים ואני הורדתי אותו מהשולחן. לא צריך לדבר כרגע על ירושלים. ארה”ב נתנה משהו וגם ישראל תיתן. אבל לפני כן, הפלסטינים צריכים לכבד אותנו אחרת, לא נמשיך לשום מקום”.

הוא הדגיש: “הם יצטרכו לכבד את ההליך של העברת השגרירות ואת העובדה שארה”ב מסייעת להם בכספים במשך שנים רבות”.

הנשיא  נשאל על התוכנית האמריקנית – וענה: “תהיה לנו הצעה נהדרת לפלסטינים, שתהיה טובה לא פחות עבור ישראל. היא תכסה הרבה מאוד סוגיות שבהן עסקו במהלך השנים”.

הוא ציין את מערכת היחסים בין ישראל לארה”ב והתייחס להעברת השגרירות: “אחד הנושאים המרכזיים בינינו הוא העברת השגרירות, ואם מדובר על לוח הזמנים, אני יכול לומר שלפחות חלק מהשגרירות בירושלים ייפתח עד סוף השנה הבאה”.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי ההחלטה על ההכרה בירושלים תיזכר בדפי ההיסטוריה.

“זו הפגישה הראשונה שלנו מאז ההחלטה שלך להכיר בירושלים כבירת ישראל – זו החלטה היסטורית שתהיה לה השפעה על הדורות הבאים”, אמר ראש הממשלה. “אמרו שההכרזה על ירושלים כבירת ישראל תסיג לאחור את תהליך השלום – ואני אומר שהיא דוחפת את השלום קדימה. שלום יכול להיבנות רק על בסיס של אמת”.

נתניהו הוסיף: “אנחנו נזכור תמיד את תמיכתך ההיסטורית בסוגיית ההסכם עם איראן ואם תחליט לפרוש ממנו ולא יהיו השינויים הדרושים, אנחנו נתמוך בכך לחלוטין. אנחנו מעריכים את העובדה שאתה עומד לצידנו ולצד אחרים במאבק נגד איראן”.

אתמול קיים נתניהו סדרת פגישות עם מנהיגים בכירים בדאבוס, והתייחס בשיחותיו להסכם הגרעין עם איראן.

בין השאר נפגש נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא שווייץ אלן ברסט, ראש ממשלת בלגיה שארל מישל, וראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו.

בהודעת לשכת נתניהו נמסר: “ראש הממשלה שוחח עם המנהיגים על הסכם הגרעין עם איראן וקרא לנצל את ההזדמנות שנוצרה בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ. ראש הממשלה ציין כי הוא לא יאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה ושישראל פועלת למנוע זאת”.

בתוך כך, לשכת ראש הממשלה והקרמלין הודיעו הבוקר כי נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו ביום שני הקרוב במוסקבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות