סגרו ‘דיל’ עם הערבים: כשהחרדים מקדימים תרופה למכה • טור פוליטי

אף אחד, בימים האחרונים, כבר לא מדבר על בחירות. לכאורה, הכול נפלא • אבל מושב החורף של הכנסת נכנס לישורת האחרונה, והדאגה מחלחלת עמוק בגרון של הנציגים החרדים • שרי רוט מסבירה למה
שרי רוט
י"ד שבט התשע"ח / 30.01.2018 14:12

אז מה באמת קורה בפוליטיקה שלנו, כשחודשיים בלבד נותרו עד לסיומו של מושב החורף?

על הבמה, אתם רואים את המראות: מייק פנס הגיע לכנסת, למעלה ממאה חברי כנסת מוחאים כפיים בהתרגשות. הכול כל כך ורוד. אפילו הקואליציה, שכמעט נראתה כמי שעשויה מחרסינה שברירית, הולכת ומתייצבת. אף אחד, בימים האחרונים, כבר לא מדבר על בחירות. לכאורה, הכול נפלא.

אז איפה הבעיה? היא אצלנו. כי בשקט-בשקט זוחלת עמוק בגרונם של הח”כים החרדיים דאגה איומה.

זוכרים את האולטימטום של שופטי בג”צ ואת העובדה שבקיץ כל בנינו יהפכו אוטומטית לעריקים? אז זהו. שגם חברי הכנסת החרדיים זוכרים. ומודאגים מאד. הם לא מדברים על זה בקול, שכן מתפרעי ‘הפלג’ בכבישים מקשיבים לכל מילה, ולמה להעניק להם עוד דלק לתבערה.

מדוע, בעצם, יש מקום לדאגה? ממשלת נתניהו מונה כיום 61 ח”כים עמם הוקמה לפני כמעט שלוש שנים. תקזזו מהם כמה שחייבים לקבל ‘צומי’ ובכמויות, רגע לפני שהם מואילים בטובם להרים את אצבעם בעד חוק כזה או אחר, תוסיפו את החמישיה של ליברמן – ולכאורה יש רוב.

אז זהו, שאין.

מתברר, שמאחורי הקלעים, בשיחות לחישה, ליברמן לא מתכוון לצעוד זקוף ולהעניק לחרדים פטור מגיוס, בעוד יאיר לפיד מצחצח חרבות סביב החוק.

לליברמן, אם לא שמתם לב, יש בעיה מאז הקדנציה הקודמת. הוא לא מצליח להתרומם בסקרים. מלחמה על הגיוס יכולה להחזיר לו את הצבע ללחיים, אז למה שיפספס את ההזדמנות?

כן, זה אותו ליברמן שהדרים למתחם ‘ביג’ באשדוד בעיצומו של יום השבת, כשהוא מצליח להקדים את יאיר לפיד ולגזור לעצמו ‘קופון’ קטן במלחמה בין חילונים לחרדים.

אז מה עושים? רעיון חדש עלה: חוק המואזין. הנציגים החרדים לא יתמכו בו, ליברמן ובנט יחמיצו את ההישג הימני שרצו להשיג, הערבים יכירו טובה בחוק הגיוס – ובא לציון גואל.

אז כשיגידו לכם שהחרדים נגד חוק המואזין, זה לא בגלל שהם לא שומעים את הקולות הצורמניים הטורפים את שנת הלילה של כל אדם שפוי. זה משום שעל צווארם מונח עול כבד, קריטי לעולם התורה, החוק שימנע את עקירת ילדינו מהסטנדר.

מכאן, נאחל להם הצלחה!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות