“התורה חשובה יותר מצה”ל”: אלפי תומכים ברב שקרא לפטר הרמטכ”ל

קרוב ל-2000 תומכים, מהם 500 מועמדים לשירות צבאי, חתמו על מכתב שנשלח לרב שמואל אליהו • "מבקשים לחזק את ידי הרב מול ההתקפות מצד אנשי תקשורת ופוליטיקאים שמנסים לקבוע על דעת עצמם מה מותר לרב להגיד ומה אסור"
חיים טוויל
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 10:43

אחרי שורת הגינויים, מגיעה התמיכה: 1806 חותמים, למעלה מ-500 מתוכם מועמדים לשירות צבאי, חתמו על מכתב תמיכה ברבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו – שהביע התנגדות לשירות משותף של גברים ונשים בצה”ל וקרא לפטר את הרמטכ”ל.

במכתב נאמר:  “אנו רוצים להודות לכבוד הרב, וליתר הרבנים שנלחמים על כך שנוכל לשרת את עם ישראל מבלי לפגוע בעקרונות החשובים לנו.

“אנו, בני הציונות הדתית ובתוכם תלמידי ישיבות גבוהות והסדר, מוחים בתוקף על הפגיעה בכבוד הרב ביומיים האחרונים”, הם כותבים. “אנו מבקשים לחזק את ידי הרב מול ההתקפות מצד אנשי תקשורת ופוליטיקאים שונים, שמנסים לקבוע על דעת עצמם מה מותר לרב להגיד ומה אסור.

“צה”ל, חשוב לנו”, הם ממשיכים. “אנו רואים בו חלק חשוב ומרכזי מגאולת עם ישראל והשיבה לארץ הקודש. זאת הסיבה שבני הציונות הדתית נמצאים תמיד במקומות הגבוהים ברשימת המתגייסים לצה”ל ואת חייליהם ניתן למצוא בסיירות הכי מבוחרות בצבא. אבל גם ההלכה, רוח התורה והרוחניות חשובה לנו לא פחות מכך – ואפילו יותר”.

גם תמיכת הרבנים, מכל גווני הציבור הדתי, מתרחבת: מלבד הראשל”צ הגר”י  יוסף, שהתקשר אל הרב אליהו ועודד אותו, גם הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב דב ליאור, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב דוד תורג’מן ראש ישיבת ההסדר בדימונה הביעו תמיכה.

הגאון רבי מאיר מזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים, הצטרף אמש גם הוא לתמיכה: “דברי הרב אליהו אינם צריכים חיזוק, דברים אמתיים. אסור לשתוק על דברים שמחריבים את צה”ל ואת העם”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחח
    24/01/2018 10:58
    יהודי
  1. התורה היא מעל כולם בלי יוצא מהכלל

  2. אין תחרות בין התורה לצה"ל
    24/01/2018 11:18
    יגאל טולדנו
  3. התורה כבודה במקומו מונח. כך גם כבודו של צה”ל. להזכירכם, כיבוש ארץ ישראל נעשה ע”י צבאו של יהושע, צבא חיילים מקרב בני ישראל. הוויכוח החל כאשר רב, חשוב כשיהיה מביע את דעתו בפומבי וקורא לפיטורי רמטכ”ל צבא ישראל. אין זה מקומו לחוות דעה על רמטכ”ל ולבטח לא לקרוא להתפטרותו. כולנו חיים בבטחה בארץ בגלל צה”ל. כל סיפורי התנ”ך שזורים בסיפורים על צבאות ומלחמות…בואו נמשיך כך

  4. הרב אליהו והתורה שלו
    24/01/2018 14:45
    משה
  5. רבותי שכחתם ששום רב אינו ״התורה״ אינו אורים ותומים ואינו סנהדרין הרב אליהו מונה ע׳י הציבור לתפקידים מסוימים מאוד בצפת בערים אחרות אין לדעתו משקל יתר הנ.ל נכון לגבי כל רב ומי שלא מסכים שיעיין בהקדמת הרמה.׳ם ליד החזקה

  6. כולם להילחם למען קדושת עם ישראל
    24/01/2018 23:27
    יהודי אמיתי
  7. אני מצרף את מספר הטלפון של לשכת הרב, עבור מי שמעוניין לצרף את חתימתו: 0584525200

  8. תגובה
    25/01/2018 04:52
    מתניה
  9. כל מי שמכיר על דבריו של הרב הוא פשוט מגדיר את עצמו כלא מאמין ירחם השם כיוון שברור שרב תפקידו לאמר בגאון את דבר ההלכה ובפרט כאשר נעשה דבר בוטה ליצור יחידות מעורבות שזה תועבה ואיסור חמור ודאי וודאי שהרב מחוייב להגיד את דעתו וכל יפי הנפש שדואגים לצבא ( שאגב היחידה המעורבת היא מפריעה כידוע גם לניהול תקין של האימונים) מגלים ברבים את חוסר האמונה שלהם בתורה ואי האכפתיות שלהם ממצב בסיסי של חוסר צניעות ואכן צודק הרב שרמטכל כזה צריך להתפטר טוב שיש סימני התעוררות מצד הרבנים לתמיכה הרב וראוי שיהיה תמיכה של כלל הרבנים כולם וכן החכים בעמדה הזאת במיוחד צריך נפתלי בנט לחזור בו מהבקורת שמתח על הרב ( שמתאים למרץ או יש עתיד) שאם לא כן יצטרכו להדיח אותו מראשות ה’בית היהודי’