ספר חושף: ישראל כמעט הפילה מטוס אזרחי כדי לחסל את ערפאת

ספר חדש של העיתונאי רונן ברגמן חושף: ישראל כמעט הפילה מטוס אזרחי שטס מאתונה לקהיר, משום שהיה מידע כי יאסר ערפאת נמצא על סיפונו • המבצע בוטל ברגע האחרון אחרי שהתברר: על המטוס נמצא אחיו
חיים טוויל
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 09:21

“השכם להורגו”, ספר חדש של העיתונאי ד”ר רונן ברגמן, שקטעים ממנו פורסמו היום בעיתון ‘ניו-יורק טיימס’ – חושף כי  ישראל כמעט הפילה מטוס אזרחי שעשה את דרכו מאתונה לקהיר, משום שחשבה שעל סיפונו נמצא מנהיג אש”ף לשעבר, יאסר ערפאת.

המבצע בוטל ברגע האחרון, לאחר שהתברר כי מי שעלה על המטוס הוא  פתחי ערפאת, אחיו של ערפאת.

הספר של ד”ר רונן ברגמן, המגולל את היסטוריית יעדי החיסול של ישראל, יראה אור בסוף החודש.

ברגמן מתאר בספרו כיצד בשעות הצהריים של ה-22 באוקטובר 1982, בתום מלחמת לבנון הראשונה, התקבל מידע במוסד מפי שני מקורות שהחזיקו בתוך אש”ף, כי ערפאת ימריא ביום שלמחרת במטוס פרטי מאתונה לקהיר. בעקבות המידע, שני סוכני מוסד מאגף ‘קיסריה’ הגיעו לנמל התעופה באתונה כדי לזהות את ערפאת עולה על המטוס – ואלה העבירו מסר כי אכן ערפאת הוא האיש שהגיע ועמד לעלות על המטוס.

מפקד חיל האוויר דוד עברי קיבל הוראה מהרמטכ”ל דאז רפאל איתן: ליירט את המטוס.

עברי הורה לטייסי שני מטוסי -F-15 שהיו בכוננות להמריא, אך הבהיר להם שלא ליירט את המטוס, עד שתתקבל הוראה ממנו, שכן בלבו כרסם הספק האם אכן ערפאת הוא האיש שעל המטוס.

בהמשך הפרק מתואר כיצד חמש דקות לפני השעה חמש בערב, הגיע טלפון בהול: “יש מקורות שאומרים שערפאת בכלל לא נמצא ביוון ואי אפשר לקבוע שהוא אכן בנמל התעופה”.

חצי שעה חלפה והמקורות העבירו מידע למוסד ולאמ”ן, כי האיש שעלה על המטוס הוא פתחי ערפאת, אחיו של רב המחבלים. היירוט בוטל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות