בשל קדושת השבת: פוטין יכבד את זכר קורבנות השואה – יומיים אחרי

ליברמן, שים לב: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יגיע אל המוזיאון היהודי לכבוד יום השואה הבינלאומי • הנשיא הודיע לרבה של רוסיה הגר"ב לאזאר: "אכבד את היהודים ואת השבת - ואגיע לטקס שנדחה בגלל השבת"
נתן פרל
ו' שבט התשע"ח / 22.01.2018 21:57

75 שנה אחרי ההתקוממות המוצלחת היחידה במחנה הריכוז ‘סוֹבִּיבּוֹר – תיפתח תערוכה מיוחדת וחדשה ב’מוזיאון היהודי’ במרכז מוסקבה על המחנה בו נספו כ-170,000 יהודים הי”ד. רק מעטים הצליחו לשרוד מהתופת, בהם אלו שהצליחו לברוח בהתקוממות.

אחרון השורדים ממבצע נועז זה, נפטר בעיר פטרבורג לפני כחודשיים.

אירוע פתיחת התערוכה יתקיים במהלך טקס הזכרון לציון ‘יום השואה הבינלאומי’, המצוין מדי שנה ב- 27 לינואר, כפי שקבע האו”ם.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע את רצונו להשתתף בטקס המיוחד, והודיע למקים המוזיאון, רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, כי כדי לכבד את יום השבת הוא יגיע לאירוע שיתקיים בום שני, מאחר שהשנה יום השואה הבינלאומי חל בשבת.

התקשורת ברוסיה מדווחת בהרחבה על ביקורו הצפוי של הנשיא פוטין בטקס שנדחה לכבוד יום השבת – דיווח הגורם לקידוש שם שמים גדול.

זה לא יהיה ביקורו הראשון של הנשיא הרוסי במוזיאון היהודי הענק, הממוקם במרכז שכונת ‘מארינה רושצ’ה’. בעבר הוא הגיע בטקס פתיחתו, כאשר הביא עמו את ספרי הקודש של ‘ספריית שניאורסהן’ הנמצאים כיום במחלקה מיוחדת במוזיאון.

הטקס יתקיים בהשתתפות הרב הראשי של רוסיה הגר”ב לאזאר, נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה אלכסנדר ברדה, שגרירים מעשרות מדינות, ראשי קהילות וניצולי שואה – המקבלים תמיכה קבועה מהקהילה היהודית, באמצעות מרכז החסד היהודי ‘שערי צדק’, הממוקם סמוך למוזיאון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לפוטין
    26/01/2018 00:08
    דוד
  1. אנחנו היהודים צריכים ללמוד מהגוים מה זה קדושת השבת. ואיך לשמור עליה