“לא יותר משעתיים אצל השוויגער”: הסעיפים הכי משונים בהסכמי ממון נחשפים

בעידן בו אחד מכל שלושה זוגות בישראל מתגרש, לא מפתיע שהסכמי ממון הופכים לפופולריים יותר ויותר • ההסכמים מאפשרים להבטיח שורה של הסדרים וסדרי חיים בין בני הזוג – אחרי הנישואין • כולל מוזרים ביותר
חיים טוויל
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 13:41

הסכמי ממון –  או במובן הרחב יותר: הסכמי זוגיות – כבר מזמן לא נוגעים רק לאופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג במקרה של פרידה, אלא מאפשרים להבטיח שורה של הסדרים וסדרי חיים בין בני הזוג – אחרי הנישואין.

בעידן בו אחד מכל שלושה זוגות בישראל מתגרש, לא מפתיע שהסכמי ממון הופכים לפופולריים יותר ויותר, בפרט כשמדובר בנישואים שניים של אחד מבני הזוג.

עו”ד טל מירון מציינת כי לרוב בן הזוג הגרוש, אשר נכווה בנישואיו הראשוניים, מבקש לערוך הסכם זוגיות אשר יגן על האינטרסים שלו במהלך נישואיו הטריים ובסיומם. לדבריה, הסנקציות המונהגות בהסכמים הן על פי רוב כלכליות – אך הסעיפים אותן הסנקציות מנסות לעגן, כבר חורגים מזמן מהעיסוק בחלוקת הרכוש במקרה של גירושין.

לדבריה, הסכם זוגיות אשר מאושר כדין יכול להסדיר תחומים רבים הקשורים הן לממונם של הצדדים והן לניהול הקשר המשותף, ובראשם משמורת וחינוך הילדים בכפוף לעקרון טובת הילד, גובה מזונות אישה, מניעת סרבנות גט באמצעות פיצוי כספי, ולמעשה כל עניין הנוגע לניהול חייהם המשותפים של בני הזוג, אשר עלול ליצור מחלוקת בשלב כלשהו בין בני הזוג לאחר הנישואים.

לדברי עו”ד טל מירון ממשרד עורכי הדין ‘מירון את סלמן’, היא עצמה ניסחה שורה ארוכה של הסכמים בין בני זוג – הנוגעים לנושאים חריגים ביותר.

כך למשל, ביקש גבר אמיד, שהתחתן עם אישה צעירה, לקבע את הבטחתה שלא להביא ילדים לעולם. במסגרת הסכם הממון שעליו חתמו השניים נקבע כי האישה תאבד את זכויותיה בדירה אותה רכש הבעל עבורה, ששוויה 1.5 מיליון שקלים – במקרה בו תתעקש להביא ילד לעולם חרף אי הסכמה מצידו.

ואם זה לא מספיק משונה, מספרת עו”ד מירון על מקרה נוסף שבו טיפלה, במסגרתו עסק הסכם הממון דווקא בהורי האישה. הגבר ביקש להסדיר במסגרת ההסכם את מרחק מגוריהם של השניים מהוריה של האישה, וכן את זמני השהות אצלם.

על פי ההסכם, בני הזוג יבקרו לא יותר משעתיים בשבוע אצל החמות, תוך התייחסות מפורטת לנושא החגים. כל חריגה מצד האישה מסעיף זה, נכתב בהסכם, תגרור ‘ביקור עונשין’ אצל הוריו של הבעל באותו שבוע, לרבות סעיפי סנקציות נוספים.

לדברי עוה”ד מירון, החיים משותפים יכולים לייצר לא מעט דרמות ואי הסכמות מהותיות, ועל כן אנו עדים ליותר ויותר הסכמים ‘יצירתיים’, הנוגעים לתחומים נוספים החשובים לשני בני הזוג מעבר לשאלת הרכוש.

לדבריה, קיימת חשיבות לחתימה על הסכמי ממון דווקא במועד בו מערכת היחסים תקינה בין בני הזוג וזאת במטרה להגן על האינטרסים האישיים של כל אחד מהם. לדבריה, אין ספק שאם הסכמי זוגיות וממון נעשים בצורה רגישה, נכונה וחכמה, ועל ידי עו”ד מומחה בתחום, יכולים לתרום לחיי זוגיות בריאים, תוך הפחתת מחלוקות קיצוניות במועד הפרידה, ככל שיתרחש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות