נתניהו לראשי הסיעות: “להרגיע את דרעי וליברמן. להנמיך להבות”

ראש הממשלה צפוי להיוועד עם שרי הביטחון והפנים ביחידות - כדי לפתור את העימות ביניהם, סביב הפרובוקציה של השר אביגדור ליברמן בשבת באשדוד • אמר לראשי הסיעות: "זה הזמן להרגיע, לצנן את הטמפרטורה. העם והמדינה זקוקים לזה. צריך להנמיך את הלהבות ולהמשיך לעבוד יחד"
אריה ריבקינד
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 12:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד לחילופי ההצהרות בין ישראל ביתנו לש”ס, סביב הפרובוקציה של השר אביגדור ליברמן בשבת באשדוד – ואמר:  “צריך להרגיע את דרעי וליברמן ממלחמות מיותרות”.

גם בישיבת ראשי סיעות הקואליציה התייחס נתניהו למתיחות הפנימית בין הסיעות ואמר: “זה הזמן להרגיע, לצנן את הטמפרטורה. העם והמדינה זקוקים לזה”.

נתניהו הוסיף: “אני אשוחח בנפרד עם שר הביטחון ועם שר הפנים. אם רוצים שהממשלה הזאת תמשיך לעשות דברים גדולים למען הציבור בישראל, צריך להנמיך את הלהבות ולהמשיך לעבוד יחד”.

נתניהו צפוי להיוועד בהמשך עם שרי הביטחון והפנים ביחידות, כדי לפתור את העימות ביניהם.

בראיון שהעניק הבוקר לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, אחרי שדרעי אמר “אני עם ליברמן גמרתי” – הצהיר ליברמן: “אין לנו שום כוונה לצאת מהקואליציה. מי שרוצה לפרוש – שיפרוש”.

ליברמן טען: “אני לא מנהל שום ויכוח אישי, לא עם דרעי ולא עם אחרים. אנחנו מפלגת ימין, נשמור על ממשלת ימין ואנחנו לא מתכוונים לפרוש. מי שרוצה לפרוש – שיפרוש. אבל כן נילחם על האג’נדה החילונית שלנו, על הסטטוס-קוו ועל חופש העיסוק. לא ייתכן שמישהו יכתיב לנו איזו גבינה לקנות, באיזה יום ובאיזו חנות. לא בבית ספרנו”.

בראיון לגל”צ אמר ליברמן, כי אינו נוהג לערב פוליטיקה בחברויות אישיות. “אני מעריך אותו”, אמר על דרעי. “תמיד הדעות שלנו היו שונות, אני מעולם לא עשיתי קישור בין יחסים אישיים לעמדה פוליטית ערכית, אני מעולם לא הייתי אחר, זה לא משנה באיזה תפקיד הייתי, אני כמו שאני. לא אהפוך את זה למריבה אישית”.

מי שחימם את האווירה עוד יותר היה סגן שר האוצר, ח”כ יצחק כהן מש”ס, שהגיב בחריפות על הראיון של ליברמן ואמר בתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ ברשת ב’: “מדובר באיש מסית ומדיח שלא ראוי להיות שר הביטחון”. הוא הצהיר כי לש”ס “אין עם ליברמן שום שיתוף פעולה פוליטי”.

“אם היינו בשוודיה או בנורווגיה זו הייתה בדיחה גרועה. אבל לתת לו במציאות המורכבת הזו להיות שר ביטחון – זו כבר הגזמה”, המשיך הח”כ במתקפה. “יש מה לדאוג, עד כדי כך. האיש הזה לא ראוי. אנחנו נושכים שפתיים כדי לשמור על השלטון, אבל שותקים עד הרגע שהוא מתחיל להסית ולהדיח”.

שר החינוך נפתלי בנט התערב גם הוא בעימות וקרא לחבריו בממשלה, שר הפנים ושר הביטחון “להרגיע” את המתיחות ביניהם. בנט התייחס גם להפגנה נגד מנדלבליט בבית הכנסת בפתח תקווה.

”לפלג זה קל, לאחד זה יותר קשה”, אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה. ”אני קורא לחבריי גם מהצד הדתי וגם מהצד החילוני לעצור את מחול השדים הזה ולראות איך חיים ביחד.

”קל מאוד ללכת ולהפגין מול בית כנסת בשבת, גם לא קשה לרדת ולהצית מלחמות דת מיותרות אבל אנחנו חיים פה ביחד, דתיים וחילונים, ימין ושמאל, ואנחנו חייבים למצוא את הדרך לחיות ביחד למרות המחלוקות כי אין לנו ארץ אחרת.

”אני קורא לכולם להפסיק לפלג למען צרכים פוליטיים, זה לא עובד וגם מזיק, יש לנו עם מצוין שזקוק לאחדות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות