ליברמן: ‘לא יכתיבו לנו מתי לקנות’ • איציק כהן: מפחיד שהוא שר ביטחון

יו"ר ישראל ביתנו משיב לאריה דרעי: "אני לא מנהל שום ויכוח אישי, לא עם דרעי ולא עם אחרים. לא מתכוונים לפרוש" • "לא מבין את ראשי הציבור החרדי, כנראה הם מרגישים שהם פחות מצליחים לספק את הסחורה" • איציק כהן: "מדובר באיש מסית ומדיח. האיש הזה לא ראוי להיות שר ביטחון"
אריה ריבקינד
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 09:30

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס  הבוקר (ראשון) לביקורת שהטיח נגדו במוצאי שבת שר הפנים אריה דרעי, על ביקורו המתוקשר בעיצומה של השבת בחנות ‘טיב טעם’ ובמרכז ‘הקניות ביג’ הפתוח בשבת באשדוד, תוך חילול שבת בפרהסיה.

בראיון שהעניק לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, אחרי שדרעי אמר “אני עם ליברמן גמרתי”, הצהיר ליברמן: “אין לנו שום כוונה לצאת מהקואליציה. מי שרוצה לפרוש – שיפרוש”.

ליברמן טען: “אני לא מנהל שום ויכוח אישי, לא עם דרעי ולא עם אחרים. אנחנו מפלגת ימין, נשמור על ממשלת ימין ואנחנו לא מתכוונים לפרוש. מי שרוצה לפרוש – שיפרוש. אבל כן נילחם על האג’נדה החילונית שלנו, על הסטטוס-קוו ועל חופש העיסוק. לא ייתכן שמישהו יכתיב לנו איזו גבינה לקנות, באיזה יום ובאיזו חנות. לא בבית ספרנו”.

על ההצהרות של הרבנים שלמה אבינר ושמואל אליהו, הדורשים הפרדה בין בנים לבנות ביחידות צה”ל – אמר ליברמן: “אני מצטער על ההקצנה בזרם הדתי הלאומי. הרב אבינר זה לא שוליים, הוא מרכז, וכשהוא קורא להקים יחידות נפרדות או שלא נתגייס – זה דבר חמור. לאישה תמיד היה תפקיד במערך הביטחוני של עם ישראל”.

ליברמן הוסיף והתייחס לקריאת רבה של צפת לפטר את הרמטכ”ל: “אני לא זוכר בהיסטוריה של עם ישראל במשך 70 שנה מקרה שבו רב של עיר קורא להדיח את הרמטכ”ל. זה דבר בלתי סביר בעליל. ההקצנה הזו לוקחת אותנו למקומות שלא היינו, ואני מקווה שכולם יתעשתו מהר מאוד. אני מצפה מהרב אליהו להתנצל”.

לדברי יו”ר ישראל ביתנו, “בחצי השנה האחרונה יש ניסיון לשבור את הסטטוס-קוו בהרבה מובנים. יום אחד בלי שום התרעה מוקדמת רצו לשנות או לבטל את מתווה הכותל. אחר כך באו עם עבודות הרכבת בשבת ואז סיפור המרכולים. זה ניסיון כמעט היסטרי לשבור את כל הסטטוס-קוו ואת כל המוסכמות שהחזיקו את החברה הישראלית בשלום. אני לא מבין את ראשי הציבור החרדי, כנראה הם מרגישים שהם פחות מצליחים לספק את הסחורה לבוחרים שלהם”.

על ההצהרה שיוחסה אמש לידידו השר אריה דרעי לפיה הוא ‘גמר עם ליברמן’ – אמר שר הביטחון בראיון לגל”צ, כי אינו נוהג לערב פוליטיקה בחברויות אישיות.

“אני מעריך אותו. תמיד הדעות שלנו היו שונות, אני מעולם לא עשיתי קישור בין יחסים אישיים לעמדה פוליטית ערכית, אני מעולם לא הייתי אחר, זה לא משנה באיזה תפקיד הייתי, אני כמו שאני. לא אהפוך את זה למריבה אישית”.

סגן שר האוצר, ח”כ יצחק כהן מש”ס, הגיב בחריפות על הראיון של ליברמן ואמר בתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ ברשת ב’: “מדובר באיש מסית ומדיח שלא ראוי להיות שר הביטחון”.

הוא הצהיר כי לש”ס “אין עם ליברמן שום שיתוף פעולה פוליטי”.

“אם היינו בשוודיה או בנורווגיה זו הייתה בדיחה גרועה. אבל לתת לו במציאות המורכבת הזו להיות שר ביטחון – זו כבר הגזמה”, המשיך הח”כ במתקפה. “יש מה לדאוג, עד כדי כך. האיש הזה לא ראוי. אנחנו נושכים שפתיים כדי לשמור על השלטון, אבל שותקים עד הרגע שהוא מתחיל להסית ולהדיח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות