הרב אליהו נגד בנט: לא מעניין אותו דת ויהדות, זה מחוץ לתחום בשבילו

רבה של העיר צפת' על הסערה שפרצה בעקבות קריאתו לפטר את הרמטכ"ל ולדברים שהשמיע נגדו יו"ר הבית היהודי: "בזה שאתה מתקיף אותי אתה לא פותר שום בעיה" • "הוא צריך לעשות חישוב מסלול מחדש ולראות אם הוא באמת פועל נכון מול הציבור שבחר בו"
אריה ריבקינד
ב' שבט התשע"ח / 18.01.2018 12:20

רבה של העיר צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק ל’גלי ישראל’ לסערה שפרצה בעקבות קריאתו לפטר את הרמטכ”ל ולדברים שהשמיע נגדו שר החינוך נפתלי בנט – כאשר קבע כי זו “קריאה חצופה”.

 “אנחנו היינו מצפים שיושב ראש הבית היהודי יעמוד לכל הפחות מאחורי החיילים שבחרו בו, במקום זה, אנחנו לא רואים אותו בכלל, שום דבר, הוא בדממה גמורה, לא ראינו אותו פעיל בשום שלב של המאבק מול הצבא”, ציין הרב אליהו.

הרב אליהו הוסיף: “לפי דעתי זה נקודה מאוד שלילית בהתנהלות שלו ואני באמת חושב שהוא צריך לעשות חישוב מסלול מחדש ולראות אם הוא באמת פועל נכון מול הציבור שבחר בו. הציבור שבחר בו מצפה שהוא יפעל והוא לא פועל, בזה שאתה מתקיף אותי אתה לא פותר שום בעיה”.

לדבריו, “יש הרבה קולות שאומרים שהבית היהודי הוא מתפקד לפעמים כמו ליכוד ב’, כמו מפלגה ימנית שמאגפת קצת את הליכוד”.

הרב אליהו קבע: “הבית היהודי צריך לייצג את הנושאים הדתיים. מתי שמעת שלמשל הבית היהודי פעיל בנושא מינוי רבנים? מינו עכשיו רב בטבריה ורב במבשרת ציון ורב לבת ים.  הבית היהודי לא נקף אצבע, כלום, לא מעניין אותו. לא מעניין אותו כי כל מה שקשור לנושא דת ויהדות זה מחוץ לתחום בשבילו, חבל, חבל מאוד, היינו מצפים שהבית היהודי בהחלט יתעסק בנושאים האלה שהם חשובים מאוד לציבור הדתי ולציבור שבחר”.

בתגובה למתקפה של בנט נגדו – אמר  הרב אליהו: “ההתיישרות האוטומטית של בנט ברגע הראשון שאמרתי את דברי וביציאה כל-כך מחושפת מבחינתו, זה טעות. זה טעות. זה מייצב אותו ממש לא בציבור של הבית היהודי.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות