איים על ראש עיריית אשדוד? פעיל של המחאה נגד ‘כפייה דתית’ עוכב

במשטרה טוענים כי אחד הפעילים נגד כפייה דתית באשדוד פרסם איומים כלפי ראש העיר יחיאל לסרי • הפעיל אחרי ששוחרר: "במידה ודבר מה פורש כאיום או מישהו נפגע מדברי - ברצוני להתנצל"
חיים טוויל
ב' שבט התשע"ח / 17.01.2018 23:31

הקרב על השבת באשדוד: המשטרה עיכבה היום (רביעי) לחקירה את אחד ממובילי המחאה נגד מה שמכונה ‘הכפייה הדתית’, בחשד שאיים על ראש העיר יחיאל לסרי. הפעיל, תושב אשדוד, שוחרר לאחר החקירה.

לפי דיווח של תמיר סטיינמן בחדשות 2, הפעיל אמר למקורביו לאחר ששוחרר: “לא איימתי עליו”.

לפי המשטרה, הפעיל פרסם בפייסבוק כי ישרוף את העירייה ואת לסרי.

“חברים יקרים, הערב עוכבתי לחקירה בחשד של איומים על ראש עיריית אשדוד מר יחיאל לסרי”, הבהיר הפעיל חבריו. “ברצוני להדגיש כי מעולם לא איימתי על איש בכלל ועל ראש העיר בפרט. במידה ודבר מה מדברי בפייסבוק פורש כאיום או מישהו נפגע מדברי ברצוני להתנצל. ראש עיריית אשדוד מר לסרי הוא נבחר ציבור ובכולנו חייבים לשמור על כבודו”.

בעיריית אשדוד הבהירו כי לא הגישו את התלונה, וכי “המשטרה פעלה לפי שיקול דעתה הבלעדי”.

בעירייה אמרו: “בשבועיים האחרונים ראש העיר מנהל את הסוגיה הרגישה של אכיפת חוק העזר בנושא השבת, באופן האחראי ביותר, לטובת שמירה על המרקם העדין שקיים בעיר אשדוד, ומניעת ליבוי יצרים ומתח בין האוכלוסיות בעיר, כאשר המטרה הינה להשיב את מצב הסטטוס-קוו לקדמותו במהירות האפשרית”.

כפי שפורסם אתמול בחרדים 10, עיריית אשדוד פרסמה באתר העירייה מכרז להעסקת פקחים לא יהודיים, כדי שיאכפו את חוקי העזר בסופשבוע. לפי המכרז, שפורסם באתר ‘אשדודנט’, מודעת הדרושים מבקשת לגייס 8 סטודנטים שהם יוצאי צבא – שירות מלא – עם מוכנות לעבודה במשמרות בסופי שבוע ובשעות בלתי שגרתיות.

במכרז מצוין במפורש, כי “המשרה מיועדת  לאוכלוסיה שיום שבת הוא לא יום המנוחה שלה”.  כלומר, פקחים גויים.

בשבועיים האחרונים החלה עיריית אשדוד לאכוף את חוק העזר העירוני, הקובע כי העסקים יהיו סגורים בימי שבת.

בתגובה לאכיפה, החלו הפגנות ומחאות מצד תושבים חילונים בעיר. במוצאי שבת התייצבו מאות מפגינים חילונים מול רחבת עיריית אשדוד, במחאה נגד מה שהם כינו “שינוי הסטטוס קוו בעיר”. עוד קודם לכן, בשעות הבוקר התייצבו כ-1,000 מפגינים במתחם הקניות “ביג” בכניסה הדרומית לעיר. מחאה נוספת נערכה ביום שישי, ובמהלכה מאות נהגים נסעו בנסיעה איטית לאורך העיר – וצפרו.

במקביל, משפחות חרדיות המתגוררות בבניין ברחוב חטיבת הנגב שברובע ג’ גילו כי המזוזות שהיו על פתח ביתם נעקרו במהלך מוצאי שבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות