הגר”ש אליהו: “איזנקוט לך הביתה” • השר נפתלי בנט: “קריאה חצופה”

רבה של צפת קרא לראש הממשלה לפטר את הרמטכ"ל: "לא יודע מה נכנס לאיזנקוט בראש. ראש הממשלה צריך להגיד לו - תחזיר את המפתחות ולך הביתה" • בנט על הוראת הרב אבינר שלא להתגייס וקריאת הרב אליהו: "דוחה לחלוטין כל קריאה שלא להתגייס לצה"ל, ואת הקריאה החצופה"
אריה ריבקינד
א' שבט התשע"ח / 17.01.2018 11:09

שר החינוך נפתלי בנט, יו”ר הבית היהודי, תקף הבוקר (רביעי) את אחד מבכירי רבני הציונות הדתית – כאשר התייחס לקריאתו של רבה של צפת, הגאון רבי שמואל אליהו, לפטר את הרמטכ”ל גדי איזנקוט.

“אני דוחה לחלוטין כל קריאה שלא להתגייס לצה״ל, ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ”ל”, תקף בנט את הרבנים שלמה אבינר ושמואל אליהו. “קריאות אלו נובעות מחרדה כנה אך שגויה של קבוצות מסוימות כאילו צה”ל החליט לאמץ אג׳נדה פמניסיטית-ליברלית-רדיקלית על חשבון מבצעיות וניצחון במלחמה”.

רבה הראשי של צפת, התייחס הבוקר, בראיון שהעניק לגל”צ, לדבריו הרב שלמה אבינר, שהורה אתמול כי אין להתגייס לצה”ל – עד אשר יתאפשר לגברים לשרת בהפרדה מוחלטת, ללא נשים.

“הצבא נכנס לאג’נדה פמיניסטית מטורפת. לא יודע מה נכנס לאיזנקוט בראש”, אמר הרב אליהו. “שרי הממשלה וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט – תחזיר את המפתחות ולך הביתה. אחרי הדוח של הירידה במוטיבציה היית צריך לארוז. יותר מדי דברים עשית כדי להוריד את המוטיבציה – במיוחד המלחמה בחיילים הדתיים. אני קורא לראש הממשלה להגיד לאיזנקוט: לך הביתה”.

הגר”ש אליהו אמר בתחילת הראיון, כי הוא “מזועזע מאוד. אם הרב שלמה אבינר אמר משפט כזה – צריך להבין מה הוביל אותו לזה. הוא ידוע כאוהב צבא ועם ישראל ואם הוא הגיע למצב שהוא צריך להגיד אמירה כזאת, כנראה שהמצב באמת קשה”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, ראש ישיבת עטרת כהנים שבירושלים, הרב שלמה אבינר, הצהיר כי “עד שלא מפרידים בין גברים לנשים בצבא – אסור להתגייס לצה”ל”.

הרב אבינר, הנחשב לאחד הרבנים הבולטים בשורות הציונות הדתית, כתב את הדברים בתשובה לשאלה שהעביר אליו תלמיד לקראת גיוסו.

התלמיד ביקש לברר אם עליו להתגייס לצבא – בידיעה שלא יוכל להשתבץ ליחידה המפרידה לחלוטין בין נשים לגברים.

בתגובה, כתב לו הרב: “אם זה כך, אז לצערנו, בינתיים אין ללכת לצבא. צריך לבקש יחידה בה אין נשים, ואם זה בלתי אפשרי – בינתיים אין ללכת לצבא. אין עושים מצוות צבא על ידי עבירה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בזאת בנט כרת גט עם הציונות הדתית
    17/01/2018 15:51
    שלום
  1. בזאת בנט כרת גט עם הציונות הדתית