כחלון על חקירת נתניהו: “מי שבונה עליי כקבלן פירוקים – משלה עצמו”

שר האוצר מצהיר בקולו כי לא יפרוש מהקואליציה - גם אם יהיו המלצות משטרה נגד ראש הממשלה • הבהיר: אם יוגש כתב אישום - "אין לי ספק שנתניהו יצטרך ללכת" • על התקציב: "מסמל ומאותת שיש לנו משק יציב"
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשע"ח / 13.01.2018 21:09

אחרי שהממשלה אישרה את תקציב 2019, שר האוצר משה כחלון מבהיר הערב (מוצאי שבת) בקולו כי לא יפרוש מהממשלה בעקבות המלצות המשטרה בתיקי ראש הממשלה – וכי אין בכוונתו להביא להקדמת הבחירות.

עם זאת, בריאיון שהעניק לעמית סגל בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ אמר שר האוצר: “אם היועץ המשפטי לממשלה יכריז על הגשת כתב אישום – אין לי ספק שנתניהו צריך להתפטר”.

כחלון הדגיש כי חזקת החפות: “תן להמלצות להגיע, אנחנו לא נתחמק מהחלטה. המצב בחוק כרגע הוא שעד היועץ המשפטי לממשלה, אין מה להתעסק עם זה בכלל. כל מי שבונה עליי כקבלן פירוקים משלה את עצמו”.

שר האוצר התייחס גם לאישור התקציב בישיבת הממשלה.

“זה תקציב שמסמל ומאותת שיש לנו משק יציב, שאפשר לעשות תכניות ארוכות טווח”, התפאר. הוא  דחה את הטענות כי מדובר ב”תקציב הישרדות” – ואמר: “זה תקציב שיש בו 16 מיליארד שקלים תוספת בשנים האחרונות לחינוך וגם לבריאות, ביטוח לאומי, ביטחון, צמיחה”.

עוד הוסיף כחלון: “כבר הורדנו מסים בצורה משמעותית מתחילת הקדנציה, למרות שאמרו לנו להעלות, ויש לנו גם גביית יתר. אני רוצה לסיים את הרבעון הראשון, לראות שהתחזיות אכן מתממשות ואז נראה את הכל. אנחנו במתווה של הורדות מסים מהיום הראשון שלי בתפקיד ואנחנו נבדוק את הדברים”.

בהמשך הראיון התייחס גם לסקר שפורסם בתכנית, לפיו איחוד בין כולנו ליו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, מנצח את הליכוד. “נפגשנו פעם אחת בתקופה האחרונה”, הבהיר. “אנחנו מיודדים אבל ‘כולנו’ תרוצו לבד, קרא את שפתיי. אנחנו מפלגה חברתית כלכלית – החוזה שלנו עם הבוחר הוא בנושאי יוקר המחיה, חיילים, קשישים – זו האג’נדה שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות