67% ממצביעי ג’ בעד ‘המרכולים’, רק 46% משס • לפיד מזנק ל-27 מנדטים

לפי סקר של מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס' עבור 'מעריב': מפלגת 'יש עתיד' עם 27 מנדטים, הליכוד רק עם 22, המחנה הציוני צונחת ל-14 וסיעת הבית היהודי עולה ל-13 מנדטים • יהדות התורה מזנקת ל-8 ושס בקושי עוברת את אחוז החסימה
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ח / 12.01.2018 10:33

מסקר שנערך שלשום עבור ‘מעריב־סופהשבוע’ על ידי מכון המחקר ‘פאנלס פוליטיקס’ עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת יש עתיד היתה מקבלת 27 מנדטים, בעוד הליכוד בראשות נתניהו צונחת ל־22 מנדטים.

על פי הסקר, סיעת המחנה הציוני של אבי גבאי מקבלת 14 מנדטים בלבד, ואחריה בסדר יורד: הבית היהודי עם 13 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 11.

סיעת כולנו בראשות כחלון מקבלת 9 מנדטים בסקר, יהדות התורה מזנקת ל-8 מנדטים, מרצ בראשות זהבה גלאון – 7 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם חמישה מנדטים.

סיעת ש”ס מדשדשת עם ארבעה מנדטים ועל פי הסקר היא עוברת רק בקושי את אחוז החסימה.

הסקר בדק גם את עמדות הציבור לגבי חוק המרכולים שאושר השבוע בכנסת ומסמיך את שר הפנים לבטל חוקי עזר עירוניים שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת.

לפי הסקר, רוב גדול של הציבור – 62%, מתנגד להצעת החוק, לעומת 20% בלבד שתומכים בו.

פילוח של הסקר לפי רמת הדתיות של המשיבים מגלה פערים עצומים בין חילונים ומסורתיים לבין דתיים וחרדים. בעוד שלחוק מתנגדים 87% מהחילונים ו־64% מהמסורתיים, ההתנגדות פוחתת ככל שרמת הדתיות עולה: רק 27% מהדתיים מתנגדים לחוק, ואילו בקרב החרדים 12% בלבד מתנגדים.

גם התפלגות התמיכה בחוק זהה בהתאמה: 65% מהחרדים תומכים בו, 46% מהדתיים, 21% מהמסורתיים ורק 6% מהחילונים.

בחלוקה לפי מפלגות, שיעור התומכים הגבוה ביותר בחוק, 67%, נמצא בקרב מצביעי יהדות התורה. התמיכה בקרב אנשי ש”ס ומצביעי הבית היהודי זהה – 46% כל אחד. 34% בלבד מקרב מצביעי הליכוד תומכים בחוק, לעומת 16% בקרב מצביעי ישראל ביתנו, 10% בקרב בוחרי כחלון וכולנו, 8% בקרב מצביעי המחנה הציוני, 6% בקרב תומכיו של יאיר לפיד ואפס אחוז אצל בוחרי מרצ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות