דיווח: שילמו 50000 ש”ח על הקלטת • נתניהו: לקדם חקיקה‎ נגד הקלטות

לפי דיווח באתר וואלה ברנז'ה, חברת "החדשות" שילמה למקור סכום בסדר גודל של 15,000 דולר עבור הקלטות של יאיר נתניהו • בישיבת הממשלה תקף ראש הממשלה את פרסום ההקלטות: "נחצו כל הקווים האדומים" • קרא לשקד לקדם חקיקה מחמירה נגד עובדים שיקליטו
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ח / 11.01.2018 15:48

חברת ‘חדשות 2’ שילמה סכום של כ-50 אלף שקלים למקור שסיפק את הקלטת יאיר נתניהו משוחח שיחה מביכה עם שניים מחבריו. כך מדווח הבוקר (חמישי) אתר ‘וואלה בראנז’ה’.

השיחה כללה אמירה של יאיר נתניהו לבנו של קובי מיימון, לפיה “אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד”.

מוקדם יותר השבוע דווח כי ההקלטה הוצעה קודם לכן לפחות לשני כלי תקשורת, אך לבסוף לא נמכרה להם.

לפי הדיווח, לפני יותר משנה, בנובמבר 2016, הוצעה לחברת החדשות של ערוץ 10 רכישת ההקלטה, אך בחברה סירבו להיכנס למו”מ וטענו שמדובר ב”רכילות צהובה”, נטולת ערך עיתונאי אמתי.

בהמשך הציע המקור את ההקלטה לעיתונאי בכיר בעיתון ידיעות אחרונות, אשר בתחילה היה מוכן להיכנס למו”מ בנושא. אולם, בהמשך התמסמס המו”מ מול ידיעות ככל הנראה עקב חוסר רצונה של המערכת לפרסם את החומרים.

בתוך כך, היום (חמישי) עלה נושא ההקלטות עלה על ידי שרת התרבות והספורט מירי רגב בישיבת הממשלה שדנה בנושא התקציב – כשאמרה: “זה לא יכול להיות, גם לי יש מאבטח. נסעתי היום לחוות גלעד, לא הגיוני שאני אפחד לדבר. לא יכול להיות שנהג מקליט אנשים מאובטחים. אני מוכנה לוותר על אבטחה כזו, אבל היא נכפית עליי”.

נתניהו הסכים עם דבריה ואמר: “נחצו כל הקווים האדומים”.

לפי דיווח בחדשות 2, ראש הממשלה ביקש משרת המשפטים לבחון קידום חקיקה בנושא והוסיף כי פנה ליועץ המשפטי של משרד ראש הממשלה, על מנת לבדוק מה ניתן לעשות באופן חוקי בנושא ההקלטה – ובעיקר אם ניתן לפעול חוקית נגד העובד שהקליט ולחקור אותו בגין הפרת אמונים.

לאחר מכן פנה ראש הממשלה לשרה איילת שקד, שאל מה יש לה להגיד והוסיף כי “לא שמע” את אמירתה בנושא.

שקד השיבה בקול חלוש – כך לפי הנוכחים – שתבדוק אפשרות לחוקק חוק בעניין הזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות