ליצמן: החוק לא כופה דבר • איווט: מרחיק מיהדות • גלאון: פונה לבג”ץ

אחרי אישוןר חוק המרכולים • יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם: אין צורך להיכנס לפאניקה - הכל יישאר כשהיה" • ח"כ ליצמן: "החוק מבטא את עמדת רוב העם בישראל"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ח / 09.01.2018 09:30

אחרי אישור חוק המרכולים, ברוב של קול אחד, מגיש חרדים 10 את התגובות:

אריה דרעי הגיב הבוקר: “אישור חוק המרכולים הבוקר איננו ׳ניצחון חרדי׳. הוא שמירה על הסטטוס קוו וניצחון הרוב הדומם במדינת ישראל הרוצה בהמשך צביונה היהודי של המדינה ומעוניין לנוח ביום המנוחה. ‘כי היא מקור הברכה'”.

ח”כ יעקב ליצמן אמר: “אני מברך על אישור חוק המרכולים שיאפשר מניעת כרסום הסטטוס קוו בשמירת השבת. החוק מבטא את עמדת רוב העם בישראל, הרואה בשבת את יום המנוחה הלאומי ובשבילו שמירת השבת מהווה ערך עליון לאורך הדורות.

“בניגוד להכפשות, חוק המרכולים אינו כופה דבר. הוא מחזק את צביונה היהודי של המדינה, תוך דאגה לזכויות אלפי עובדים שפרנסתם נפגעת כתוצאה מעבודתם בשבת, ומונעת מהם מנוחה משפחתית כזכות בסיסית לכל אדם”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב על אישור חוק המרכולים שאושר בכנסת. “חוק המרכולים עבר וחבל. לכפייה דתית אין שום קשר ליהדות או למסורת ישראל. חוק מן הסוג הזה במקום לקרב ליהדות רק מרחיק ממנה”, כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם אמר לאחר הדיון: “אלה מסוג החוקים שאנו מחוייבים אליהם בהסכמים קואליציוניים, ועדיין השבת חשובה לנו לא פחות מלאחרים. אין צורך להיכנס לפאניקה – אחרי שהחוק הזה יעבור יראו שהוא לא ישנה דבר, הכל יישאר כשהיה”.

ח”כ יצחק הרצוג: “חוק המרכולים שעבר באישון לילה בכנסת אחרי שעות של דיונים הוא עוד לבנה ששולפת הקואליציה מהחומה הלאומית שלנו ומאיימת להפיל את כל התקרה על כולנו”. לדבריו, “החוק הזה גורם דווקא לתוצאה של פגיעה במעמד השבת, כשיישובים שלמים מתכנסים ודנים כיצד לאשר עבודה בשבת!”

יו״ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון: “״הבוקר 58 חברי כנסת מהקואליציה הצביעו להרוס את השבת של כולנו. לצערי למרות המאבק הממושך של האופוזיציה, ישראל הפסידה והחוק הזה יירדוף את החברה הישראלית תקופה ארוכה מאוד. ‏יו”ר הקואליציה דודי אמסלם טוען שחוק המרכולים לא ישנה דבר, הוא טועה – החוק הזה הוא רק אחד מרצף החוקים הרעילים שהאזרחים יזכרו בקלפי כאשר הם ישלחו את נתניהו וממשלתו הביתה”.

יו”ר מרצ, זהבה גלאון, עתרה לבג”ץ נגד חוק המרכולים שאושר הבוקר בכנסת. “החוק הזה פוגע בזכויות היסוד של כל אזרח במדינה נטו לשם השרידות הפוליטית של ממשלת נתניהו. אם הם חושבים שאנחנו נתן לזה לעבור בשקט, הם טועים”, צייצה גלאון בחשבון הטוויטר שלה.

גם ראש עיריית הרצליה משה פדלון הכריז כי הוא מתנגד בתוקף לחוק המרכולים – ויפנה לבג”ץ. “בראשון הקרוב נעביר במועצת העיר חוק עזר עירוני בנושא. אם החוק לא יאושר על ידי שר הפנים בכוונתי להמשיך בהתנגדות ולהגיע לבג”ץ”, אמר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות