כך הכין מרן הגראי”ל זצ”ל את תלמידי ישיבתו ל’בין הזמנים’ • צפו

בערב בין הזמנים פסח, הגיע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, אל ישיבת 'ארחות תורה', כדי לשאת דברים בפני תלמידי ישיבתו • "כשיוצאים לבין הזמנים", אמר לקול צחוק הנוכחים, "מספיק ללמוד 13 שעות" • הזהיר: "להיזהר בבין הזמנים שלא להתחבר עם כאלה שאפשר להתקלקל מהם"
חרדים 10
י"ח טבת התשע"ח / 05.01.2018 00:00

ערב בין הזמנים פסח, הגיע מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל אל ישיבת ‘ארחות תורה’ בבני ברק, כדי לשאת דברים בפני בחורי ישיבתו.

מרטיט לשמוע את דבריו, שלא פורסמו מעולם, לאחר פטירתו.

“אומרים שבין הזמנים זה מסוגל ללמוד הרבה… אז כתוב שאחד הרבנים אמר למישהו – שמספיק ללמוד 14 שעות ביום. נו, כעת, כשיוצאים לבין הזמנים, מספיק ללמוד 13 שעות”, אמר ראש הישיבה, לקול צחוק הנוכחים – שמן הסתם חשבו כי יקשה עליהם ללמוד 13 שעות בימי בין הזמנים.

ראש הישיבה הוסיף: “צריך להיזהר בבין הזמנים שלא להתחבר עם כאלה שאפשר להתקלקל מהם… כל אחד ינצל את בין הזמנים לא רק כדי לעזור בבית לעשות פסח, לא כל היום, אלא שיישאר זמן ללמוד”.

ראש הישיבה הסביר בדבריו: “אומרים בתפילה: ‘ואהבתך אל תסיר ממנו’. האם הכוונה לאהבה שלנו להקב”ה או לאהבה של הקב”ה אלינו? התשובה: זה מגיע ביחד. כשאנחנו אוהבים את הקב”ה ועושים את מה שהוא דורש מאיתנו, אזי הוא אוהב אותנו”.

צפו בדרשה המלאה. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דירות נופש על הכנרת
    12/03/2018 23:49
    נופש
  1. 2 דירות נופש צמודות מגדלי המלכים בטבריה. דירת נופש ברמה גבוהה ומפנקת. 6-7 נופשים לדירה. 2 חדרי שינה, סלון בוטיק גדול של הכולל ספה נפתחת, נוף ישיר לכינרת מחלון הסלון. מרפסת View מלא כינרת פינת אוכל, מקרר, כירה חש worker. טוסטר אובן גדול, מתקן יבוש, פלטת שבת ומיום. העדה, שני מסכים בכבלים, וויפי בסיכום, דירה שפנק על כל. אינטרנט. 052-8357813 תמונות נוספות יש יש בו בו בווצאפ.