איזה כאסח I הנשיא תוקף את יועצו לשעבר: ‘באנון איבד גם את שפיותו’

אחרי שהיועץ שפוטר מהבית הלבן לפני חצי שנה הגדיר את קשרי בנו של הנשיא עם גורמים רוסים במהלך מס הבחירות כ"מעשה בגידה" - יצא טראמפ במתקפה חסרת תקדים: "לסטיב באנון אין שום קשר אלי או לנשיאות שלי. רק מעמיד פנים שהייתה לו השפעה עליי"
נתן פרל
י"ז טבת התשע"ח / 03.01.2018 22:21

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הערב (רביעי) בצורה חסרת תקדים את סטיב באנון, מי שהיה יועצו האסטרטגי, שפוטר בחודש יולי מהבית הלבן – וקבע: “הוא לא רק איבד את מקום העבודה שלו – הוא איבד את שפיותו”.

המתקפה של הנשיא החלה לאחר שמוקדם יותר פורסם בעיתון ה’גרדיאן’ כי באנון הגדיר, בספר חדש בו הוא מרואיין, כ”מעשה בגידה” את הפגישה של דונלד ג’וניור – בנו של הנשיא – עם גורמים רוסים, במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות.

“לסטיב באנון אין שום קשר אלי או לנשיאות שלי”, כתב טראמפ בהצהרה רשמית מטעם הבית הלבן. “כשהוא פוטר מתפקידו, הוא איבד לא רק את העבודה שלו, הוא גם איבד את שפיותו. סטיב היה איש צוות שעבד עבורי אחרי שכבר זכיתי במועמדות המפלגה הרפובליקנית, אחרי שהבסתי 17 מועמדים אחרים”.

דבריו של באנון כלולים בקטעים מתוך ספר של מייקל וולף על הבית הלבן של טראמפ, שעומד להתפרסם בקרוב.

“סטיב מתיימר להיות במלחמה נגד התקשורת, אותה הוא מכנה מפלגת האופוזיציה, אבל הוא ביזבז את זמנו בבית הלבן בהדלפות של מידע שיקרי לתקשורת על עצמו בכדי ליצור אשליה שתפקידו חשוב יותר ממה שהוא היה באמת”, הוסיף טראמפ. “זה הדבר היחידי שהוא עושה היטב”.

לדברי טראמפ, “סטיב היה לעיתים נדירות בפגישות אחד על אחד איתי, ורק מעמיד פנים שהייתה לו השפעה עליי כדי להתל בכמה אנשים שאין להם מושג ואין להם גישה לבית הלבן, ואשר הוא עזר להם לכתוב ספרים מזויפים”.

דוברת הבית הלבן התייחסה לפרסום על דבריו של באנון בספרו החדש ואמרה כי הוא “מלא בתיאורים שקריים ומטעים מפי אנשים שלא הייתה להם כל גישה או השפעה בבית הלבן”.

דוברתה של אשת הנשיא הוסיפה: “הספר יימכר בוודאי במדפי הספרות הבדיונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות