מלחמה: האוצר דורש חשב מלווה • עיריית ירושלים: “מגוחך והיסטרי”

המאבק בין משרד האוצר לעיריית ירושלים עולה מדרגה: ניר ברקת הכריז על קיצוצים במאות משרות בעירייה - ובמשרד האוצר שלחו מכתב בו דרשו כי לעירייה ישלח חשב מלווה בשל התנהלות כלכלית רשלנית • העירייה בתגובה: "הודעת האוצר היא היסטרית ומגוחכת"
דוד ליבוביץ
י"ד טבת התשע"ח / 01.01.2018 21:06

החלפת המהלומות ההדדית בין משרד האוצר לעיריית ירושלים נמשכת: אחרי שבמשרד האוצר דרשו למנות חשב מלווה לעיריית ירושלים, מזדרזים האחרונים להגיב ולקבוע: “הודעת האוצר היא היסטרית ומגוחכת”.

על פי הפרסום בערוץ השני הערב [ב], במכתב ששלח הממונה על אגף התקציבים באוצר לשר הפנים אריה דרעי, נאמר כי ההשקעה התקציבית בעיר איננה ניכרת ועל כן יש למנות נציג של האוצר שילווה את העירייה. במכתב אף עולים טענות להתנהלות רשלנית של העירייה עד כדי עבירה על החוק. המכתב מגיע בעקבות הודעת ברקת כי העירייה תיאלץ לפטר מאות עובדים.

בעירייה הבהירו בתגובה כי הודעת האוצר ‘היסטרית ומגוחכת’ ועיריית ירושלים מנוהלת טוב יותר ממשרד האוצר.

עוד מסרו מהעירייה, כי “רק לפני מספר חודשים, חברת מקינזי הבינלאומית אשר ביצעה בדיקה יסודית קבעה כי העירייה מתנהלת למופת ולראיה השמירה על איזון תקציבי זה 9 שנים מאז בחירתו של ברקת”.

למרות זאת, טוענים בעירייה, עדיין קיים קיפוח תקציבי היסטורי וירושלמים מקבלים פחות מחצי מתושב תל אביב ו-30 אחוז פחות מהממוצע הארצי.

“מוטב שכחלון יחדל מעיסוק בפוליטיקה עסקנית קטנה ובמקום להסתתר מאחורי פקידי האוצר יסייע לבירת ישראל להמשיך את הצמיחה למען הירושלמים וכל אזרחי ישראל”.

מוקדם יותר כאמור, כינס ראש העירייה, ניר ברקת מסיבת עיתונאים ובה הוא התריע כי בשל דרישת האוצר לפיטורים וקיצוצים בעיריית ירושלים – העירייה נערכת לקיצוץ דרמטי של 350 מיליון שקל בתקציב 2018.

ברק הבהיר, כי משמעות הקיצוץ היא פיטורי מאות עובדים, קיצוץ עמוק בשירותים לתושב, קיצוץ בשירותי הניקיון, קיצוץ עמוק בחינוך, פיטורים של מאות עובדי תברואה, ביטול תכנית בניית 200 כיתות לימוד חדשות בעיר, פגיעה משמעותית בצהרונים, בתכניות חינוכיות, וכן קיצוץ בשירותי הרווחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברקת ראש עיר כושל
    02/01/2018 01:36
    מאיר
  1. ברקת ראש עיר כושל הגיע הזמן שילך הביתה